به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور_ ارومیه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی به همراه رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و  مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان از بخش های مختلف مرکز بازدید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جریان این بازدید بر لزوم همکاری مدیریت شیلات استان و مرکز با سایر دستگاه های مرتبط با توسعه آبزی پروری و تحقیقاتی و دانشگاهی تاکید کرد.
 شهبازی با اشاره به محدودیت منابع آبی و لزوم استفاده بهینه از آنها گفت: زیرساخت ها، امکانات و توانمندی های آزمایشگاهی خوبی در مرکز وجود دارد و باید تلاش شود از تجارب کارشناسان و محققان این مجموعه با سایر ارگان های ذیربط برای انجام کارهای تحقیقاتی بهره گرفت.
در ادامه رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با ارائه گزارشی از اقدامات پژوهش های کاربردی و فناورانه مرکز و اقدامات انجام شده در راستای افزایش تولید مزارع آبزی پروری استان، آماری از میزان تولید آبزیان در کشور و استان با تاکید بر هدف گذاری برای رسیدن به برنامه هفتم توسعه در بخش شیلات را بیان کرد.
وی با بیان اینکه کاربرد آرتمیا در تغذیه آبزیان به خصوص در مرحله لاروی است ادامه داد: بیش از 60 درصد مصرف آرتمیا در صنعت میگو است.
همچنین بیان کرد: نیاز دنیا به سیست بیش از 5 هزار تن است که 1400تن از دریاچه بزرگ نمک آمریکا، 1000تن از خلیج سانفرانسیسکو و 630 تن توسط چین تولید و کشورهای تایلند، ویتنام، ترکیه و قزاقستان در زمره کشورهای بعدی تولید سیست آرتمیا است.
رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، گفت: مقدار نیاز مصرف سیست آرتمیا در کشور 100 تن است که بیش از 95 درصد آن از واردات تامین می شود و قیمت جهانی سیست آرتمیا بسته به کیفیت از 300-50 دلار متغیر است.
وی در ادامه گزارشی از طرح های تحقیقاتی و دستاوردهای تجاری و فناوری انجام شده، طرح های مشترک با سایر پژوهشکده ها، پروژه های فرا استانی و پروژه های مشترک با شرکت های دانش بنیان را ارائه کرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code