شنبه دوم دی 1402 

بازدید معاون اقتصادی استاندار و مدیرکل دامپزشکی از غرفه پژوهشکده در بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و یازدهمین فن بازار استان خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیرکل دامپزشکی از غرفه پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور در 29 آذرماه سال جاری بازدید کردند.
اخبار مهم سایت | بازدید: 203 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آب های جنوب کشور_ اهواز، در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و یازدهمین فن بازار استان خوزستان، محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و رئیس پارک علم و فناوری و ناصر عسگری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان از غرفه پژوهشکده بازدید کردند.
در این بازدید، حسین هوشمند، رئیس پژوهشکده آخرین دستاوردها در زمینه واکسن آئروموناسی ماهیان گرمابی، تهیه شناسنامه ژنتیکی و فنوتیپی جمعیت های کپور معمولی موجود در کشور و بچه ماهیان تولید شده از مولدین باس دریایی آسیایی که به بخش خصوصی واگذار شده بود را معرفی کرد.
راضی جلالی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های پژوهشکده، تداوم مسیرهای پژوهشی که پژوهشکده در پیش گرفته است را متضمن امنیت غذایی دانست و  حفظ الزامات زیست محیطی در کنار توسعه شیلات را ضروری خواند.
عسگری فرد، تهیه واکسن را یکی از ضروریات برای پیشبرد صنعت پرورش آبزیان برشمرد و خواستار آن شد که واکسن آئروموناسی در ماهیان گرمابی پس از طی کردن مراحل تجاری سازی هرچه سریعتر در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
عسگری فرد از حمایت های دامپزشکی برای تهیه واکسن های بیماری های پرخطر و نوظهور دیگر خبر داد و پژوهشکده را موتور محرک موثر در این مسیر دانست.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code