به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی، در نشست خبری، گفت: کمیته‌ های تخصصی برای برگزاری هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان، تشکیل شدند و پس از گذشت حدود 10 ماه، برنامه ‌ریزی‌ ها در حوزه علمی و اجرایی انجام شد.
سید داود میر رحیمی، به موقعیت ممتاز قدرت سرزمینی ایران در حوزه شیلات اشاره کرد و افزود: کشور با برخورداری از پنج هزار و 800 کیلومتر سواحل، مزیت ویژه ‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد امنیت غذایی دارد.
وی عنوان کرد: یکی از بخش‌های مهم این کنگره، کارآفرینی است و هدف از ارایه مقالات نیز این است که بحث اکوسیستم نوآوری در صنعت شیلات به گفتمان روز تبدیل شود.
رئیس هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان، با اشاره به ارتباط کنگره با پنج اتحادیه فعال در حوزه شیلات از تولید تا بازار گفت: نیازهای این تشکل ‌ها طی جلساتی شناسایی شده و در جهت ‌دهی موضوعات کنگره بسیار مؤثر بوده است.
شهرام دادگر دبیر اجرایی هفتمین کنگره تحقیقات شیلات و آبزیان، نیز در این نشست گفت: 17 کشور از چهار قاره جهان در این کنگره حضور دارند. این نشان می‌دهد که ایران با وجود تحریم‌ های ظالمانه از نظر علمی جایگاه قابل قبولی در دنیا دارد. در این کنگره 185 مقاله در قالب 100 سخنرانی و 85 پوستر به ‌صورت حضوری و مجازی همزمان در  سه کانال به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.
وی افزود: این کنگره تحت پوشش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار داشته و مقالات ارائه‌شده در سطح جهان از مقبولیت علمی برخوردارند.
دادگر با اشاره به برگزاری رویداد فناوری های نوین شیلاتی، بیان کرد: رویداد روز سوم این کنگره به معرفی ایده‌ های ارسال‌ شده توسط شرکت‌ های دانش‌ بنیان و افراد ایده پرداز تائید شده در دبیرخانه کنگره برای توسعه صنعت شیلات اختصاص دارد.
وی، ادامه داد:  ایران برای سومین بار، میزبانی کنگره بین ‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان را برعهده دارد و ۱۷ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، مالزی، آمریکا، آلمان، ایتالیا، تونس، نیجریه و شیلی در آن حضور خواهند داشت.
یادآور می شود هفتمین کنگره بین ‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری ‌های نوین شیلاتی با رویکرد آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی از سوم تا پنجم دی به صورت حضوری و مجازی در مرکز آموزش عالی امام خمینی در کرج برگزار می ‌شود.
علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنند. 
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code