به گزارش موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، صبح امروز نشست تخصصی در خصوص دستاوردها و فعالیت‌ های موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با تیم متخصص ازبکستانی در غرفه این موسسه در بزرگ‌ترین نمايشگاه آبزيان خاورميانه و در مکان نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
در این نشست تخصصی، در خصوص روش‌های نوین ارزیابی ذخایر آبزیان، فرآوری و تولید محصولات جدید از آبزیان و... بحث و تبادل‌ نظر شد.
در این دیدار محمود بهمنی، رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی كشور با اشاره به دستاوردهای این موسسه گفت: واگذاری دانش فنی به بخش خصوصی امکان‌پذیر است و  موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور می‌تواند به صنعت شیلات ازبکستان کمک شایانی کند، وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر صدها دانش فنی درزمینه های مختلف توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به‌دست‌ آمده که می تواند در ارتقا صنعت شیلات ازبکستان تاثیر گذار باشد.
وی بر لزوم تجربه‌ آموزی طرف ایرانی و ازبکی تأکید کرد و یادآور شد: این موسسه آمادگی دارد تا پس از انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه‌های خصوصی و دولتی ازبکستانی همکاری‌های تحقیقاتی انجام دهد.
بهمنی با بیان اینکه همراهی در زمینهٔ پیشگیری از بیماری آبزیان در قالب تفاهم‌نامه مشترک امکان‌پذیر است، تصریح کرد: مشکل در تأمین غذای آبزیان در ازبکستان، با توجه به تعدد کارخانجات در کشور قابل حل بوده و در قالب تفاهم نامه امکان پذیر است و بر حسب نیاز سنجی ها می توان برنامه ریزی کرد.
در ادامه نیز محمود حافظیه، معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با اشاره به وضعیت تولید ماهی در کشور ازبکستان؛ بر لزوم پیاده‌سازی مقدمات پرورش ماهی گرمابی به نژادی شده در این کشور تأکید کرد.
وی به‌ طرف ازبکستانی پیشنهاد پرورش ماهی در قفس را نیز ارائه داد و تاکید کرد: همکاری فی‌مابین، مستلزم انعقاد تفاهم‌نامه بین دو کشور است و در ادامه یادآور شد: می‌توانیم در حوزه نیروی انسانی، بخش فنی، آبزی‌پروری و... فعالیت‌هایی را بین دو کشور انجام دهیم.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code