به گزارش روابط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دو مقاله علمی در یازدهمین سمپوزیوم بین المللی (Euro-Aliment (Foods Connects People and Share Science in a Resilient World)  توسط عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و محقق مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان به صورت سخنرانی ارائه گردید.

یازدهمین سمپوزیوم بین المللی (Euro-Aliment ) (Foods Connects People and Share Science in a Resilient World) در تاریخ 20-19 اکتبر 2023 (27 و 28 مهر ماه 1402)، توسط دانشکده علوم و مهندسی مواد غذایی از دانشگاه Dunărea de Jos در Galați به میزبانی کشور رومانی با محورهای فناوری های نوین در علوم غذایی، ایمنی غذا در جهان همه گیر، استراتژی های بیوتکنولوژیک برای نوآوری در اقتصاد زیستی، رویکردهای چند بعدی برای آبزی پروری و پایداری منابع آبزی، رویکردهای پایدار برای ادغام مجدد محصولات جانبی در محصولات زیستی ارزشمند، علم به شبکه سازی مدل های جدید در علم  تجارت برای انتقال بیشتر با حضور دانشمندان غذا، محققان، مهندسان، تکنولوژیست ها، سیاست گذاران و شاغلین در حرفه صنایع غذایی از کشورهای هلند، اسپانیا، آمریکا، ایران، چین، ترکیه، هند، یونان، رومانی و دیگر کشورها به صورت آنلاین در پلتفرم ارتباطی مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) برگزار شد.

در این سمپوزیوم، سید محمدجلیل ذریه زهرا، مقاله خود را با عنوان:

An Overview of Cold-Blooded Animals (Fish and Reptiles) Zoonotic Diseases, Past, Present and Future

به عنوان سخنران مدعو (Invited Speaker) در آغاز پانل چهارم  و به صورت سخنرانی  ارائه کرد.

ذریه زهرا در این مقاله به معرفی مهمترین بیماری های زئونوز (قابل انتقال میان انسان و دام) در خصوص ماهیان و خزندگان از جمله بیماری های باکتریائی، ویروسی، قارچی و انگلی پرداخت.

  وی به این نکته اشاره کرد که 61 درصد از عوامل بیماریزای انسانی جزو بیماری های زئونوز محسوب شده که این میزان در خصوص بیماری های نوپدید به 75 درصد می رسد. راه های مقابله با این بیماری ها در ابعاد گوناگون و نیز روش های کنترل و پیشگیری از بروز آنها در جوامع حیوانی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 شایان ذکر است که ایشان به عنوان عضو کمیته علمی این سمپوزیوم نیز از سال 2021 تاکنون در برگزاری این همایش علمی همکاری مستمر داشته است.

  همچنین مینا احمدی نیز مقاله خود را با عنوان: Production of biodegradable plastic from algae در این سمپوزیوم به صورت سخنرانی ارائه کرد.

احمدی در این مقاله به تعریف پلاستیک، آلودگی پلاستیکی و معضلات آن، پلاستیک های زیست تخریب پذیر و معایب و مزایای آن، ساختار جلبک های دریایی و بیوپلیمرهای تولید شده توسط میکروجلبک ها، پتانسیل و کاربرد جلبک ها در تولید پلاستیک های زیست تخریب پذیر، گونه های جلبکی مورد استفاده در تولید پلاستیک های زیست تخریب پذیر، ساختار شیمیایی بیوپلیمرهای تولیدشده در جلبک ها، روش های تولید بیوپلیمرها از زیست توده جلبکی، روش های جداسازی بیوپلیمرها، فرآیندهای تبدیل جلبک های دریایی به پلاستیک های زیست تخریب پذیر، نقش سیانوباکترها در تولید بیوپلاستیک، کاربرد مهندسی ژنتیک در تولید متابولیت های جلبکی و کشورهای پیشرو در تولید پلاستیک های زیست تخریب پذیر اشاره کرد.  

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code