سه شنبه بیست و پنجم مهر 1402 

انتقال دانش به روز در گستره ملی بخش کشاورزی

برگزاری ویدئو کنفرانس انتقال دانش به روز در گستره ملی بخش کشاورزی توسط اکبر پورغلامی از اعضای هیات علمی پژوهشکده برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 284 مرتبه | 0 نظر

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی کشور_ گیلان، ویدیو کنفرانس انتقال دانش به روز در گستره ملی بخش کشاورزی با عنوان "حذف زباله های خانگی با پرورش کرم خاکی" توسط اکبر پورغلامی مقدم از محققین هیات علمی این پژوهشکده برگزار شد.
وی در ادامه: ضمن توصیف کرم خاکی به عنوان یکی از آفریده های بی نظیر خداوند، بررسی مختصری پیرامون زیست شناسی این موجود پرداخت و نحوه تکثیر و پرورش آن را جهت بکارگیری در تجزیه زباله های مختلف بیان کرد. سپس توضیحاتی در زمینه انواع ضایعات و پسماند خانگی، شهری، کشاورزی و صنعتی را ارائه داد و وضعیت فعلی پسماند های تلید شده و چگونگی جمع آوری، حمل و دپو شدن در اطراف شهرها و عوارض ناشی از آن را تبیین کرد. وی سپس به روش های فرآیند زباله در سایر کشور ها و تولید نوعی کود غنی از مواد مورد نیاز رشد گیاهان اشاره کرد و راهکارهای عملی حذف زباله های خانگی و ابزارهای ساده مورد نیاز برای تولید کود کرم خاکی که به آن ورمی کمپوست گفته می شود را تشریح کرد و با توجه به تاثیر مثبت این موجود در حاصل خیزی خاک و اصلاح ساختار مواد موجود در خاک، توصیه کرد که کار تفکیک و فرآیند زباله های خانگی را با ترویج اثرات مثبت آن و سازو کار آسان تجزیه مواد دور ریز از مبدا آغاز کرده و با تبلیغات و اطلاع رسانی، نسبت به فراگیر نمودن آن در سطح جامعه اقدام عاجل صورت پذیرد.

انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code