به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، شریف روحانی قائم مقام موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در محل پژوهشکده اکولوژی دریای خزر حضور یافت و جلسه هم اندیشی رفع موانع تحقیقات و استفاده از فرصتهای موجود برای جذب بودجه و تصویب پروژه های دانش بنیان با اعضای هیات علمی پژوهشکده برگزار کرد.
این جلسه در ادامه سفر شریف روحانی به استان مازندران و شرکت در مراسم آغاز صید ماهیان استخوانی دریای خزر شکل گرفت.
نصراله زاده رئیس پژوهشکده، در ابتدای جلسه ضمن ابراز خرسندی از فرصت به وجود آمده از محققان و اعضای هیات علمی خواست تا ضمن رهنمود گرفتن از سخنان میهمان پژوهشکده، مشکلات و مواردی را که از طریق ایشان قابل پیگیری است، مطرح کنند.
سپس قائم مقام موسسه، گفت: تحقیقات به عنوان پشتوانه بخش اجرا نقش اساسی را در تصمیم گیریهای حکومتی و کلان باید داشته باشد که متاسفانه این امر در سالهای اخیر مورد بی مهری قرار گرفته و باعث ضرر و زیانهای زیادی در بودجه کشور شده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نظر مساعدی در حمایت از شرکتهای دانش بنیان دارد و محققان می توانند با ایجاد ارتباط با این شرکتها و ارائه مشاوره و هدایت آنها به انجام پروژه های شیلاتی، نقش موثری را در بالابردن میزان تولید، پایین آوردن قیمت تمام شده محصول و همچنین صادرات فرآورده های آبزیان بر عهده داشته باشند.
در پایان جلسه، حاضرین از وجود بعضی چالشها و کاستی ها در انجام پروژه های تحقیقاتی و به کارگیری نتایج آنها در بخش اجرا با شریف روحانی صحبت کردند و ایشان قول مساعد داد تا پیگیر رفع این موارد شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code