به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در نامه سرپرست مرکزملی تشخیص آزمایشگاههاي مرجع و مطالعات کاربردی آمده است: با توجه به نتایج بررسی مدارك، مستندات و آزمایشات انجام شده، بر اساس بند «8-2» مصوبات کمیته مذکور با ثبت کیت موافقت گردید.
لازم به ذکر است بیماری لکه سفید ( White Spot Syndrome, WSS) یک بیماری ویروسی مهم میگو است که این ویروس به راحتی می‌تواند به وسیله انواع سخت پوستان دیگر، حتی از طریق فیتوپلانکتون‌ها و لارو حشرات منتقل شود.
بیماری لکه سفید ابتدا در سر و سپس در تمام بدن میگو ظاهر می شود که موجب کم اشتها شدن میگو، قرمز شدن اندام‌ها و تلفات شدید در عرض یک هفته است و میگوهای آلوده به این بیماری به علت رسوب و جذب شدن کلسیم، پلاک‌های سفید رنگی را از خود به جای می گذارند.
این کیت  قادر است یک کپی از  ویروس را شناسایی کند و حساسیت و دقت بالا، هزینه تمام شده بسیار کمتر نسبت به نمونه خارجی (تقریبا معادل  یک پنجم)، در دسترس بودن  و پشتیبانی  علمی و فنی از دیگر مزیت‌های این کیت است.
گفتنی است در سال گذشته، کیت تشخیص بیماری لکه سفید میگو، به عنوان دستاورد برتر در میان موسسات تحقیقاتی، معرفی و دکتر محمدخلیل پذیر مجری پروژه، به همین دلیل از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، لوح تقدیر دریافت کرد.
برای دریافت اطلاعات کامل اینجاکلیک نمائید. 
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code
پرسش
موافقم 0
مخالفم 0
رضا فطرس   (چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402)
با سلام نحوه تهیه این کیت به چه صورت است لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر