به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور_ چابهار، دکتر اژدری رئیس مرکز گزارش عملکرد مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور در سال جاری را ارائه داد. وی گفت: 2 طرح و 15 پروژه کاربردی در حال انجام است همچنین از پروژه های اجرا شده دو فقره در حال داوری و 2 فقره گزارش فروست را گرفته است. همچنین ایشان به همکاری رسانه ای با شبکه تلویزیونی هامون و تهیه مستند از پروژه ها و برگزاری دو جلسه کارگروه ترویجی و دو تفاهم نامه همکاری با شرکت های افروز شیمی در مورد خدمات آزمایشگاهی و شرکت بادبان درخصوص هوشمند سازی مزارع میگو و همچنین 5 مورد ارائه خدمات دانش بنیان از قبیل اجرای پایلوت پرورش میگوی کروما با همکاری شرکت مکین دریا و پایش عوامل زیستی و کشت ماکرو جلبک با همکاری شرکت کشت و صنعت مکران و ساخت زیستگاه مصنوعی و ریف بال با همکاری اداره کل شیلات استان و بررسی وضعیت ذخیره حلزون اشاره کرد. دکتر اژدری همچنین تولید پرمیکس غذای میگو از جلبک های دریایی، تعیین سقف مجاز  قابل برداشت و تقویم زمانی صید حلزون دریایی و ارائه دانش فنی تولید انبوه ریز جلبک سیانوفیت نمک دوست را از دستاورد های امسال مرکز بر شمرد.
وی افزود: 16 مقاله علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی، چاپ یک عنوان کتاب، حضور در یک اجلاس بین المللی و حضور در 2 کارگاه آموزشی بین المللی داخلی و 5 لوح و جایزه ملی از دیگر مواردی است که جزو فعالیت های مرکز محسوب می شود. برگزاری 5 برنامه انتقال یافته های علمی، یک کارگاه آموزشی ترویجی، 20 بازدید طرح یاوران تولید، یک دوره آموزش کارشناسان پهنه و برگزاری 3 جلسه کارگروه ترویج از دستاوردهای ترویجی مرکز است.
دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری مؤسسه، گفت: تعداد پروژه ها 13 فقره در حال اجرا اعلام شد، به دلیل آنکه بر اساس آخرین اطلاعات 3 فقره پروژه ثبت موفق انجام شده است که از لیست در حال اجرا باید حذف شود. همچنین ایشان گفت: مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار بالاترین میزان جذب اعتبار را بین مراکز تحقیقاتی داشته است و ضرورت دارد به علت پویایی و فعال بودن همکاران آن مرکز اعتبارهای قابل قبولی برایشان پیش بینی شود. وی افزود: با توجه به ظرفیت بالقوه در حوزه تون ماهیان لازم است تلاش بیشتری صورت گیرد و صیادان به سیستم صید لانگ لاین مجهز شوند و در حفظ و نگهداری آبزیان پس از صید برنامه ریزی شود.
همچنین حوزه ترویج مؤسسه از اقدامات ترویجی انجام شده اعلام رضایت نموده و گفت: لازم است مرکز برای تأمین اعتبار ترویجی با معاونت ترویج مکاتبه داشته باشد و اعتبار مکمل برای اقدامات انجام شده دریافت کند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code