یک شنبه پانزدهم آبان 1401 

زیست سنجی تون ماهیان از لنج های آب های دور

زیست سنجی تون و شبه تون ماهیان به منظور پایش مداوم روند و کیفیت برداشت از گونه های مختلف در آبهای خلیج فارس و دریای عمان انجام می شود.
اخبار مهم سایت | بازدید: 941 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور- چابهار، زیست سنجی تون ماهیان از لنج های آب های دور در راستای اجرای طرح (زیست سنجی تون و شبه تون ماهیان به منظور پایش مداوم روند و کیفیت برداشت از گونه های مختلف در  آبهای خلیج فارس و دریای عمان، مجری: دکتر سید احمدرضا هاشمی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور) انجام گرفت.
لازم به ذکر است برنامه زیست سنجی از شناورهای آب های دور به منظور اخذ آمار صحیح از گونه های تون ماهیان و توجه بیشتر به بحث های ارزیابی و مدیریتی این گونه ها صورت می پذیرد. صید تون ماهیان از آب های دور در استان سیستان و بلوچستان معمولا از شهریور الی خرداد ماه هر سال انجام شده و بیش از 600 لنج فعال در این زمینه وجود دارد.
گفتنی است صید تون ماهیان در استان سیستان و بلوچستان نقش مهمی در اقتصاد جامعه صیادی منطقه و حتی داخل کشور داشته و قطب اصلی صید تون ماهیان در کشور می باشد. میزان کل صید تون ماهیان (تون، شبه تون و مارلین ها) آب های جنوب کشور در سال 1400 بیش از 270 هزار تن بوده و حدود 60 درصد گروه تون ماهیان و بیش از 80 درصد تون ماهیان تجاری (صنعتی) کشور در استان سیستان و بلوچستان صید و تخلیه می شوند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code