به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پس از جلسه ای که با مسئولان و مدیران پارک های علم و فناوری کشور برگزار شد، مراکز و پژوهشکده های تابعه موسسه موظف شدند تا با شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در زمینه شیلات، جلسه ویژه ای را برگزار کرده و با مطرح نمودن نیازهای فناورانه، برای یافتن ایده های راه گشا، آنها را به شرکت در رویداد اصلی، دعوت کنند.
در این جلسه، دکتر یوسفی گزارش کمی فرم های ایده و طرح های فناورانه دریافتی در قالب کارگروه های تخصصی را ارائه و در ارتباط با ادامه مسیر رویداد، توضیح داد.
سپس دکتر حسین زاده، معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه، با اشاره به هدفمندی و توجه به نتیجه رویداد، گفت: فراهم سازی زیرساخت ها برای شرکت های دانش بنیان، انتقال فناوری به فعالان بخش خصوصی، قرارداد تکمیل و تولید فناوری، زمینه سازی برای عقد قراردادهای B&B، فراهم کردن امکان عقد قراردادهای B&G و تشکیل شرکت دانش بنیان توسط مراکز و پژوهشکده ها از بخش های مهم حمایت های موسسه برای شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.
سپس مهندس تکریمی مشاور موسسه، با اشاره به فراتر بودن ادبیات حاکم بر رویداد نسبت به چارچوب های اداری، بر لزوم همکاری بیشتر بخش های تخصصی تاکید کرد و مخاطبان این رویداد را هر شخصی دانست که دارای توانایی ایده پردازی جهت رفع نیازهای عرصه شیلات باشد.
دکتر بهمنی رئیس موسسه، در ادامه با اشاره به شعار سال، عنوان کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، نخستین و تنها موسسه زیرمجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است که به برگزاری رویداد فناورانه و دانش بنیان همت گمارده و امید می رود بتوانیم در این مسیر، هم به افزایش تولید و هم به ارتقای تعداد شرکت های دانش بنیان و مهمتر از همه اشتغال آفرینی دست پیدا کنیم. این موضوع، در راستای تکلیف وزیر جهاد کشاورزی هم بود که طی آن باید تعداد شرکت های دانش بنیان عرصه کشاورزی، به 20 درصد برسد.
دکتر بهمنی با بیان اینکه موسسه در برگزاری این رویداد، رویکردی کیفی دارد، افزود: یکی از کارهایی که مراکز و پژوهشکده های تابعه می توانند انجام دهند، این است که فعالان بخش خصوصی را برای معرفی نیازهای فناورانه به ویژه نیازهایی که هنوز عنوان نشده است، ترغیب کنند. در همین مسیر می توان دانش فنی تولید شده توسط محققان را در صورت لزوم به بخش خصوصی منتقل کرد.
وی، تاکید کرد: موسسه باید نقش پلتفرم ایده برای رفع نیازهای فناورانه را بازی کند. بنابراین باید ایده هایی مطرح شوند که قابلیت انتقال به بخش خصوصی را داشته باشد و مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل نقش روسای کارگروه های تخصصی بسیار مهم بوده و آنها باید نیازهایی که در راستای افزایش تولید و ایجاد خودکفایی است، در اولویت قرار دهند.
دکتر بهمنی، ضمن تاکید بر بازنگری مجدد نیازهای فناورانه که تاکنون 63 مورد از آنها احصا شده است، گفت: لازم است طی جلسات بعدی، مراکز و پژوهشکده ها گزارش عملکردی در زمینه های تخصصی خود در سطح ملی، ارائه دهند.
وی با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاورزی در روز جهانی غذا مبنی بر اهمیت سازمان تحقیقات، گفت: چشم امید وزیر در حوزه دانش بنیان، به محققان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. بنابراین موسسه نیز به نوبه خود وظیفه دارد برای رسیدن به این هدف، به ویژه در عرصه شیلات، با تمام قوا اقدام کرده و در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، تلاش کند.
در این جلسه، برخی مراکز و پژوهشکده ها گزارش عملکرد خود را در مورد برگزاری جلسه با شرکت های دانش بنیان ارائه و پیشنهادات و سوالات خود را مطرح کردند که توسط دکتر یوسفی، به پرسش های آنها پاسخ داده شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code