به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر اشکان اژدری رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور – چابهار، گفت: 2 طرح شاخص، 15 پروژه شاخص، 2 گزارش نهایی فروست دار و یک یافته قابل ترویج از دستاوردهای کلان مرکز به شمار می رود که از این تعداد، 3 پروژه بنیادی، 2 پروژه مقدماتی، 3 پروژه کاربردی توسعه ای و 7 پروژه کاربردی فناورانه هستند.
دکتر اژدری، افزود: چاپ 5 مقاله علمی پژوهشی معتبر داخلی و خارجی، حضور در یک اجلاس بین المللی، بازدید نماینده سفارت چین از مرکز، تولید 100 قطعه بچه ماهی کفال خاکستری، تولید یکهزار و 530 قطعه بچه میگو از دیگر دستاوردهای مرکز است.
زیست سنجی دو طرح تون ماهیان و صدف حلزونی بابیلون اسپیرال از طرح های مصوب مرکز، طراحي، ساخت و ارزيابي کشت و پرورش اقتصادي ريزجلبک Dunaliella sp در سيستم استخرهاي رو باز در استان هاي سيستان و بلوچستان، سواحل چابهار و آذربايجان شرقي، سواحل شرقي درياچه اروميه، پروژه پایلوت بومی سازی و آداپتاسیون و مولدسازی میگوی کروما در چابهار و قرارداد ساخت، حمل و استقرار زیستگاه مصنوعی در خلیج فارس چابهار با اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان، از دیگر مواردی است که رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار به آنها اشاره کرد.
 وی، عنوان کرد: برگزاری 156 نفر کارگاه آموزشی ترویجی و 18 مورد بازدید ترویجی در طرح یاوران تولید از مهمترین فعالیت های ترویجی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور چابهار به شمار می رود.
دکتر بهمنی رئیس موسسه، با اشاره به رونمایی از میگوی کروما گفت: بحث توسعه سواحل مکران یکی از سیاست هایی است که بسیار به آن توجه می شود. بنابراین لازم است مرکز، وقت ویژه ای برای این منظور گذاشته و در توسعه و اشتغال آفرینی در آن منطقه کوشا باشد. لازم است وقت ویژه جهت توسعه سواحل مکران که از موضوعات قابل توجه مقام معظم رهبری است در نظر گرفته شود.
وی، ادامه داد: پروژه مشترک با سازمان شیلات ایران و مرکز ملی فرآوری آبزیان در خصوص صید، فرآوری، ارتقا کیفیت، پرواربندی و پرورش تون ماهیان با همکاری پژوهشکده بندعباس مدنظر قرار بگیرد تا بروندادهای اثربخشی را از مرکز شاهد باشیم.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code