دوشنبه سوم مرداد 1401 

ششمین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی تحت عنوان کارگاه آموزشی امنیت زیستی و راه های پیشگیری از بیماری لکه سفید میگو

ششمین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی تحت عنوان امنیت زیستی و راههای پیشگیری از بیماری لکه سفید میگو به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 620 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی_ گرگان، ششمین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی تحت عنوان  امنیت زیستی و راه های پیشگیری از بیماری لکه سفید میگو به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاونت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با حضور کارشناسان اداره ترویج سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات، مرکز مزبور، اداره کل دامپزشکی استان، کارشناسان و صاحبان مزارع پرورش میگوی گمیشان، فرماندار گمیشان و همچنین مهندس منصف در سالن جلسات فرمانداری گمیشان برگزار شد. ابتدا پس از خیر مقدم گویی، اداره کل شیلات آمار سطح زیر کشت میگوی سایت گمیشان در سال جاری را حدود 1500 هکتار (سطح کشت مفید) در 100 مزرعه و با تراکم میانگین حدود 170 هزار قطعه اعلام نمود و انتظار می رود که محصول امسال سایت حدود 3500 تا 4000 تن باشد. سپس مسئول اداره میگوی شیلات استان، در مورد امنیت زیستی و راه های پیشگیری از بیماری لکه سفید میگو صحبت کرد و توصیه هایی برای جلوگیری از ورود بیماری به سایت و همچنین جلوگیری از گسترش آن در سایت داشت. پس از آن فرماندار شهرستان گمیشان بر لزوم گسترش پرورش میگو در شهرستان و همچنین لزوم تحقیق بر روی امکان پرورش میگو در سطح خرد و خانگی تاکید داشت و از تبدیل شهرستان گمیشان به شهر میگو صحبت کرد. در ادامه کارشناسان مرکز تحقیقات ذخایر آبزیان آبهای داخلی (دکتر اسماعیل پقه و دکتر بهروز قره وی) در مورد پرورش میگو با تاکید بر رعایت ملزوماتی در جهت پیشگیری از بروز بیماری لکه سفید و کنترل آن صحبت کردند و آقای میثم سبزه به عنوان پرورش دهنده نمونه استان در سال گذشته تجربیات خودشان در زمینه پرورش میگو و به خصوص در مورد نرسری و لزوم و مزایای نرسری با پرورش دهندگان به اشتراک گذاشت. پس از آن پرسش و پاسخ از طرف کارشناسان و پرورش دهندگان صورت گرفت. سپس مهندس منصف برای دقایقی صحبت کردند و بر لزوم تحقیق در زمینه تکثیر میگو در استان گلستان توسط مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تاکید کردند. در پایان نیز مدیریت جهاد گمیشان در خصوص اعطای تسهیلات به پرورش دهندگان مطالبی را مطرح نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code