شنبه بیست و هشتم خرداد 1401 

جلسه رئیس موسسه با مدیر شیلات استان آذربایجان غربی

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به همراه معاون پژوهشی و رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با مدیر شیلات استان آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 953 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی نقش سازمان شیلات و مراکز استانی را در پیشبرد و هم افزایی همکاری های مشترک بسیار موثر قلمداد کرد که این موضوع به دلیل وجود ارزشمند آرتمیا در استان آذربایجان غربی، اهمیت آن را دوچندان می کند.
وی، با اشاره به تکلیف مراکز و پژوهشکده های تابعه موسسه مبنی بر ارائه حداقل یک نوآوری تا پایان سال، افزود: بی شک این مهم بدون همکاری با سازمان شیلات ایران، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان محقق نمی شود. تعامل و همفکری بین مجموعه های ذیربط، راه رسیدن به اهداف را هموار خواهد کرد.
دکتر بهمنی، خروجی و برونداد کار انجام شده توسط مراکز و پژوهشکده ها را مهم دانست و برای هر گونه همکاری با مجموعه های مرتبط، جهت تحقق اهداف استانی و ملی، اعلام آمادگی کرد.
در ادامه مهندس قریشی، مدیر کل شیلات استان آذربایجان غربی، با اشاره به تنوع تولید محصولات در این استان و وجود ظرفیت های خدادادی از قبیل رودخانه، قنات، دریاچه و... ادامه داد: اکنون با تولید 6 هزار و 500 تن انواع آبزیان در منابع آب های داخلی بعد از استان خوزستان، مقام دوم کشوری را در اختیار دارد. از اینها گذشته اگرچه این استان جزو استان های ساحلی محسوب نمی شود، اما یکهزار خانوار صیاد در آن مشغول به فعالیت هستند.
وی، پیشنهاد داد که در نام مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، به نوعی مقوله آبزی پروری نیز گنجانده شود تا زمینه قانونی همکاری های مشترک، افزایش یابد.
مهندس قریشی، تاکید کرد: اگرچه ذخایر خرچنگ دراز آب شیرین در این استان کاهش یافته و صید در حال حاضر ممنوع است، اما مسئله مهم آبزی پروری در این استان، بحث پرورش شاه میگو است. در این زمینه تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها را در اختیار موسسه قرار می دهیم.
سپس دکتر بهمنی، با بیان اینکه شبکه آبزی پروری در مجموعه های تابعه موسسه ایجاد شده، گفت: باید در ابتدا تمام منابع و ظرفیت ها مشخص و بر اساس آن نقشه راه کوتاه، میان و بلند مدت تدوین شود. در این مسیر، کارشناسان و محققان موسسه نیز می توانند به عنوان مامور در مزرعه یا مراکز تکثیر و پرورش قعالیت داشته باشند.
در پایان مقرر شد، نیازهای فناورانه بخش شیلات استان در اسرع وقت تعیین و در نهایت به عنوان استان پایلوت جهت مطالعات کوتاه مدت معرفی شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code