به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر جباری مدیر کل شیلات استان گلستان در تاریخ یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ در یک نشست صمیمانه با دکتر بهمنی رئیس و دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، زمینه های همکاری های مشترک دو مجموعه را بررسی نمودند.
در ابتدا رئیس موسسه با تبریک انتخاب دکتر جباری به سمت مدیر کل شیلات گلستان، این استان را به عنوان یکی از استان های منحصر به فرد شیلاتی معرفی نمود که در عرصه های مختلف ماهیان خاویاری، ماهیان سردآبی، گرمابی، میگو و حتی سایر آبزیان از جمله آرتمیا پتانسیل های بالقوه ای دارد که همکاری طرفین می تواند در ارتقا پایدار تولید بسیار موثر باشد.
وی با تاکید بر سخنان وزیر جهاد کشاورزی، از دکتر جباری درخواست کرد سهم یک درصد تحقیقات استان را پیگیری کرده و  همچنین در سفرهای استانی از حمایت مالی برای کشتی گیلان به عنوان تنها کشتی تحقیقاتی ارزیابی ذخایر ماهیان جنوب دریای خزر حمایت کند.
دکتر جباری، نیز ضمن اعتقاد به تحقیقات در پیشبرد اهداف سازمان اجرایی، به میگو و ماهیان خاویاری به عنوان دو محصول استراتژیک شیلاتی استان اشاره و همکاری مشترک در این عرصه و سایر موارد را بسیار حائز اهمیت دانست.
گفتنی است در این سفر، دکتر آقایی مقدم و دکتر حسینی، نیز همراه دکتر جباری بوده و نظرات خود را در خصوص همکاری بیان داشتند. در این جلسه دکتر آقایی مقدم، حوزه های تولید میگو و پیش بینی های توسعه میگو در استان گلستان را تشریح کرد.
در پایان مقرر شد نشست تخصصی در دفتر دکتر جباری واقع در استان گلستان، برگزار گردد تا در ارتباط با جزئیات همکاری در زمینه های میگو، ماهیان خاویاری و به ویژه پیشنهاد دکتر بهمنی درباره آرتمیا به بحث و تبادل نظر پرداخته شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code