به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور- چابهار، دوره ترویجی شناسایی تون ماهیان و کوسه ماهیان مورخ 18 اسفند ماه در بندر کنارک به صورت وبیناری با همکاری دکتر سید احمدرضاهاشمی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات شیلاتی آب های دور و مهندس نوری دفرازی از دفتر معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران برگزار گردید.
دوره ترویجی شناسایی تون ماهیان و کوسه ماهیان جهت آشنایی بیشترکارشناسان و صیادان با گونه های مختلف تون ماهیان، شبه تون ماهیان و کوسه ماهیان و به منظور کاهش خطا در زمان آمارگیری صید و توجه بیشتر به بحث های حفاظتی این گونه ها  برگزار شد.  
در ابتدای جلسه دکتر هاشمی به مقایسه صید تون ماهیان، شبه تون ماهیان و نیزه ماهیان در آب های جنوب کشور پرداخت و آن را با اعداد جهانی مقایسه نمود، سپس مهندس نوری، شناسایی تون ماهیان، شبه تون ماهیان و کوسه ماهیان در ایران و اقیانوس هند را تشریح کرد.
لازم به ذکر است، میزان کل صید آب های جنوب کشور در سال 1399 بیش از 680 هزار تون بوده و بیش از 45 درصد آن را گروه سطح زیان درشت تشکیل داده و دسته تون ماهیان حدود 80 درصد صید گروه سطح زیان درشت و بیش از 35 درصد کل صید آب های جنوب کشور را تشکیل می دهند.
گفتنی است در این دوره صیادان،  کارشناسان و محققین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و مراکز و پژوهشکده های تابعه و دانشجویان حضور داشتند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code