شنبه یکم آبان 1400 

انتخاب ایده فناورانه تولید غذای حیوانات خانگی از ضایعات ماهیان پرورشی از بین 30 ایده برتر در سطح کشور

اختتامیه سومین جشنواره طرح توانمند سازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف) با حضور مخترعان و صاحبان طرح ها برگزار و ایده فناورانه "تولید غذای حیوانات خانگی از ضایعات ماهیان پرورشی"در بین 30 ایده برتر در سطح کشور انتخاب شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 741 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان – بندرانزلی، اختتامیه سومین جشنواره طرح توانمند سازی کارآفرینان و فناوران (تیکاف) با حضور مخترعان و صاحبان طرح ها در تاریخ 21 و 22 مهرماه 1400 در محل پارک فناوری پردیس برگزار و ایده فناورانه "تولید غذای حیوانات خانگی از ضایعات ماهیان پرورشی"در بین 30 ایده برتر در سطح کشور انتخاب شد.
در این دوره از جشنواره که با مشارکت 2600 طرح از 30 استان کشور برگزار شد، ایده فناورانه "تولید غذای حیوانات خانگی از ضایعات ماهیان پرورشی" در بین 30 ایده برتر در سطح کشور انتخاب گردید. این دوره از جشنواره با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ سازی دانش بنیان، بنیاد ملی نخبگان و همکاری و مشارکت شبکه فناوری و نوآوری ایران و بهره مندی از ظرفیت و توان کارگزاران بخش خصوصی و سایر فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور اجرا شد.
در این طرح از ضایعات ماهی جهت تولید غذای حیوانات خانگی استفاده شد. این طرح با توجه به آنکه در تهیه آن از ضایعات ماهی و سایر آبزیان استفاده شده جزو طرح هایی است که دارای نوآوری می باشد به این علت که در داخل کشور تاکنون از ضایعات آبزیان در تهیه غذای حیوان خانگی استفاده نشده است و علاوه بر آن ضایعات ماهی وآبزیان به دلیل داشتن میزان پروتئین و اسیدهای آمینه بالا و همچنین میزان زیادی روی و سلنیوم که برای رشد و تکامل حیوان مناسبند، نقش به سزایی در تغذیه حیوان خانگی داشته و به دلیل ذخایر بالای اسیدهای چرب امگا 3 به نسبت گوشت قرمز دارای مزیت و برتری می باشد. لذا استفاده از ضایعات آبزیان علاوه بر جلوگیری از آلودگی زیست محیطی نقش به سزایی در رشد و نمو و تغذیه حیوانات خانگی داشته و به عنوان نوآوری در صنایع غذایی، کشور را در تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تهیه غذای حیوان خانگی بی نیاز خواهدکرد.
روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان، انتخاب ایده فناورانه "تولید غذای حیوانات خانگی از ضایعات ماهیان پرورشی"را صمیمانه به همکار محترم آقای مهندس فهیم تبریک گفته و موفقیت روزافزونشان را آرزومند است.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code