به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در جلسه گزارش عملکرد مراکز و پژوهشکده ها که به صورت وبیناری برگزار شد، دکتر بهمنی با اشاره به بیماری کویید 19 در سال جاری، گفت: متاسفانه علاوه بر مشکلات فراوانی که به دلیل بروز بیماری کرونا در انجام فعالیت ها اتفاق افتاد، چند تن از همکاران نیز از دنیا رفتند که این فقدان قابل جبران نیست.
دکتر بهمنی، افزود: مراکز و پژوهشکده ها باید یک یا دو موضوع مهم و حیاتی برای شیلات کشور را دنبال کنند تا بتوانند گام مهمی در راستای رفع موانع و ارتقای بهره وری تولید بردارند. در این مسیر، لازم است همکاران با سیاست های کلان کشور همراستا و همسو باشند.
وی، با بیان اینکه تغییر اقلیم و مشکلات بحران آب، یکی از مهمترین موضوعات مهم کشور تلقی می شود، عنوان کرد: اثرات این تغییر در بخش آبزی پروری و صید و صیادی قابل مشاهده است و در آینده مسائل بسیاری را متوجه فعالان این صنعت خواهد کرد. بنابراین وظایف موسسه این است که راهکارهای برون رفت از مسائل صید و صیادی را تبیین و به مدیران ارشد ارائه کند.
دکتر بهمنی، اضافه کرد: در سال گذشته چهارمین کنگره بین المللی تحقیقات شیلات و آبزیان با محوریت موسسه برگزار شد که تبادلات علمی خوبی صورت گرفت و برای محققان تجربه تازه ای محسوب می شد. بنابراین تاکید می شود در نیمه دوم سال 1400 نیز اقدامات موثرتری در زمینه ارتباطات بین الملل انجام گیرد که برگزاری وبینارهای آموزشی و نشست های تخصصی از نمونه های آن است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود مراکز و پژوهشکده ها سالانه حداقل یک دستاورد قابل ارائه به بخش خصوصی، داشته باشد. در این راستا یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی مراکز و پژوهشکده ها بروندادهای عملیاتی و قابل ارائه به بخش تولید است.
دکتر بهمنی، با بیان اینکه رعایت اصول اخلاقی بین همکاران بسیار مورد توجه است، گفت: باید با تدبیر، صرفه جویی و دلسوزی هرچه تمام تر، سختی ها و مشکلات را رفع کرد. اگرچه تعداد نیروهای انسانی با توجه به افزایش بازنشستگان، محدود است، اما هنوز امکان ورود نیروهای همسان وجود ندارد. به همین دلیل، لازم است همکاران با بالاترین توان، مسئولیت ها را به دوش بکشند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code