سه شنبه پنجم مرداد 1400 

برگزاری دهمین جلسه کارگروه کارشناسان خبره منتخب موسسه

دهمین جلسه کارگروه کارشناسان خبره منتخب موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور باحضور ریاست، معاونین و مدیران ستاد، مراکز و پژوهشکده های تابعه موسسه روز دوشنبه مورخ 4 مرداد 1400 در محل سالن جلسات به صورت وبیناری برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1028 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در ابتدای جلسه دکتر بهمنی رئیس موسسه، اعیاد قربان و غدیر خم را تبریک گفت و ضمن گرامی داشت یاد دکتر جهانبخشی از اعضای فقید هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، آرزوی رحمت و غفران الهی برای ایشان و صبر و سلامتی برای خانواده ایشان داشت.
در ادامه دکتر حسین زاده، معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور  نیز ضمن خوشامدگویی، بر اهمیت تجاری سازی دانش فنی های احصاء شده از پروژه های تحقیقاتی موسسه و بر رفع چالش های تجاری سازی دانش فنی های مذکور تاکید کرد.
در ادامه جلسه، دکتر نصراله زاده رئیس پژوهشکده اکولوژی دریای خزر، اقدامات انجام شده در خصوص تجاری سازی دانش فنی استفاده از بیوسیلاژ در خوراک ماهی قزال آلا را تشریح کرد. دکتر بهمنی و معاونین موسسه بر پتانسیل های انتقال این دانش فنی به بخش خصوصی در جهت رفع نیاز کشور و نیز لزوم انتخاب مخاطب متقاضی فناوری و در نهایت تکمیل مستندات این دانش فنی تاکید کردند.
سپس دانش فنی تولید صابون از ساپونین خیار دریایی مورد بررسی قرار گرفت و دکتر مرتضوی، رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، ضمن تشریح مراحل تصویب و اجرای پروژه مذکور به چالش های موجود در تجاری سازی این دانش فنی اشاره کرد و مقرر گردید جهت تجاری سازی و انتقال این دانش فنی به بخش خصوصی توسط پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در سالجاری اقدام شود.
درخصوص دانش فنی آرتمیا گارد و ناپلی گارد نیز دکتر نکویی فرد، رئیس مرکز تحقیقات آرتمیا اقدامات انجام شده جهت تجاری سازی این دانش فنی و اخذ تاییدیه ها و گواهی های مرتبط را تشریح نمود و رئیس موسسه بر لزوم انتقال این دانش فنی به بخش خصوصی توسط مرکز تحقیقات آرتمیا تاکیدکرد.
در این جلسه روسای پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مرکز تحقیقات آرتمیا گزارشی از روند ایجاد شرکت دانش بنیان در پژوهشکده و مرکز متبوع خود ارائه کردند و مقرر شد که تا پایان نیمه اول سالجاری نسبت به تاسیس شرکت دانش بنیان و اخذ مجوز های مرتبط اقدام نمایند.
در پایان جلسه، طرح مشارکت موسسه با شرکت آبزی پژوهان پیشگام در تولید محصول فناورانه تیلاپیا در سیستم گلخانه ای به روش بیوفلاک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد توجیه اقتصادی طرح در یک جلسه دیگر در معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه مورد ارزیابی قرار گیرد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code