پنج شنبه ششم خرداد 1400 

حضور گروه اعزامی از مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، در انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری

به منظور بررسی وضعیت اجرای پروژه های تحقیقاتی و تشریح ساز و کار تصویب پروژه ها و وضعیت اعتبارات در سال جاری، گروه اعزامی از موسسه، در انستیتو حضور یافتند.
اخبار مهم سایت | بازدید: 912 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو تحقیقات بین المللی تاس ماهیان دریای خزر، روز دوشنبه سوم خرداد 1400 هیاتی متشکل از دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر حسین زاده معاون ترویج و انتقال یافته ها، دکتر قائدنیا معاون برنامه ریزی و پشتیبانی، به همراه مدیران امور پژوهشی، اداری و پشتیبانی، مالی و برنامه ریزی و بودجه موسسه به منظور بررسی وضعیت پروژه های در دست اجرای انستیتو در سال 1400 و تشریح ساز و کار تصویب و اجرای پروژه های تحقیقاتی و ترویجی و همچنین بررسی وضعیت اعتبارات، در انستیتو حضور یافته طی جلساتی جداگانه با سرپرست و معاونین، شورای پژوهشی و شورای اداری انستیتو در خصوص موارد مورد نظر به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در جلسه شورای پژوهشی انستیتو که با حضور دکتر حافظیه و دکتر حسین زاده صحافی و سرکار خانم دکتر خدامی برگزار شد، دکتر شناور ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی و هم سویی با موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، پروژه های تحقیقاتی در حوزه ماهیان خاویاری با شتاب بیشتری در راستای کمک به توسعه آبزی پروری تاس ماهیان و پشتیبانی از پرورش دهندگان ماهیان خاویاری انجام شود.
در ادامه دکتر محسنی، معاون پژوهش و فناوری با اشاره به یکی از  ماموریت های اصلی انستیتو در راستای انجام تحقیقات کاربردی در زمینه توسعه آبزی پروری طی سخنانی خلاصه ای از فعالیت های تحقیقاتی و پروژه های در دست اجرا در سال 1400 ارائه کرد.
در این جلسه دکتر حافظیه، معاون پژوهش و فناوری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تاکید کرد: رویکرد جدی موسسه این است که پروژه ها به سمت اثر بخشی پیش رود و مستندات مربوط به اثر بخشی دستاوردها از بخش های اجرایی و خصوصی اخذ گردد. ایشان همچنین تهیه بانک اطلاعاتی از تعداد مولدین خاویاری در کشور، تعداد رهاسازی ماهیان خاویاری، نظارت بر رهاسازی و تعامل و ارتباط بیشتر با  شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی در خصوص ماهیان خاویاری را از اولویت های کاری انستیتو برشمرد. ایشان تصریح کرد: جهت گیری موسسه باید به سمت تولید محصولات فناورانه محور و دانش محور باشد. دکتر حافظیه در سخنان خود افزود: رویکرد مؤسسه به جهتی است که بیشتر به سمت محصولات فناورانه، دانش بنیان و تجاری سازی و دستاوردهای تحقیقاتی پیش رویم و در این راستا اولویت های مراکز اخذ شده و پس از بحث و بررسی برنامه هایی برای مراکز تدوین می شود. به طوری که هر محقق حداقل یک پروژه داشته باشد و در اجرای پروژه های تحقیقاتی مدیریت مالی مدیریت برونداد مد نظر قرار گیرد.
معاون پژوهش و فناوری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در خصوص تصویب پروژه های تحقیقاتی اظهار داشت: در این خصوص جای هیچگونه نگرانی نیست و اختیار تام به مراکز با در نظر گرفتن دو شاخص اولویت و زیر ساخت مورد نیاز داده شده است. ایشان همچنین مواردی را در خصوص ساز و کار تصویب و اجرای پروژه های خاص و درآمدی موسسه عنوان کرد.
در ادامه دکتر خدامی، مسئول امور پژوهشی مؤسسه توضیحاتی در خصوص وضعیت سامانه سمپات موسسه، نحوه تصویب پروژه های تحقیقاتی و همچنین تدوین گزارشات نهایی و سازگار مربوط به آن  ارائه کرد.
در بخش بعدی جلسه دکتر حسین زاده صحافی، مواردی را در خصوص امور ترویجی، رویکرد های موسسه در خصوص پروژه های ترویجی و نحوه عملکرد محققین معین و یاوران تولید و همچنین نحوه چاپ مقاله در مجله ترویجی موسسه و آموزش  به بهره برداران عنوان کرد. ایشان در سخنان خود بر اجرای تعهدات ترویجی شامل انتقال یافته های تحقیقاتی و برگزاری روز مزرعه در راستای رفع مشکلات بهره برداران تاکید کرد. معاون ترویج و انتقال یافته های مؤسسه در سخنان خود تصریح کرد: امسال ماموریت ما رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن است و باید در این مسیر حرکت کنیم.
در پایان دکتر شناور، ابراز امیدواری کرد با کمک هم و همدلی و همیاری و به کارگیری همه ظرفیت های موجود در خصوص معرفی برونداد ها و دستاوردهای انستیتو هدف گزاری داشته و انعکاس بهتری در سطح سازمان و وزارت متبوع داشته باشیم.
همزمان با جلسه شورای پژوهشی انستیتو، دکتر قائدنیا معاون برنامه ریزی و پشتیبانی مؤسسه به همراه مهندس آذینی مدیر امور اداری و پشتیبانی، مهندس نامدار مدیر مالی و مهندس رضوانی مدیر برنامه ریزی و بودجه مؤسسه، طی نشستی با اعضای شورای اداری انستیتو، وضعیت اعتبارات جاری و تملکی، نیروی انسانی و سایر موارد مرتبط با حوزه ستاد و پشیبانی را مورد بحث و تبادل نظر قراردادند.
در پایان این دیدار، گروه اعزامی از مؤسسه از بخش های مختلف انستیتو بازدید کردند و مدیران بخش های تحقیقاتی گزارشی از فعالیت ها و عملکرد بخش ها و همچنین چالش های موجود در اجرای پروژه های تحقیقاتی را ارائه دادند و خواستار همکاری مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به منظور پیشبرد اهداف انستیتو در راستای پشتیبانی علمی و تخصصی از صنعت رو به رشد آبزی پروری ماهیان خاویاری در کشور  و کمک به رفع مواند تولید در این عرصه شدند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code