سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت  1400 

تالیف کتاب راهنمای شناسايي ماهيان اقتصادي جنوب درياي كاسپين توسط اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان و پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی

کتاب راهنمای شناسايي ماهيان اقتصادي جنوب درياي كاسپين توسط اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان و پژوهشكده آبزی پروری آبهای داخلی و دو کارشناس دیگر تالیف و در اسفند ۹۹ چاپ گردید.
اخبار مهم سایت | بازدید: 895 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده آبزي پروري آبهاي داخلي كشور، كتاب راهنمای شناسايي ماهيان اقتصادي جنوب درياي كاسپين توسط اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان و پژوهشكده آبزی پروری آبهای داخلی و دو کارشناس دیگر تالیف و در اسفند ۹۹ چاپ گردید. در چاپ اين كتاب دكتر كيوان عباسي استاديار پژوهشي بخش اكولوژي منابع آبي نویسنده دوم می باشد‌. این کتاب مصور رنگی و به زبان ساده نگاشته شده و جنبه کاربردی براي عام مردم نظیر اساتيد، پژوهشگران، دانشجويان، دانش آموزان، كارشناسان مختلف، بهره برداران دارد. در اين كتاب ۵۷ صفحه ای مصور، در ابتدا اشاره مختصری به ماهیان دریای خزر و زیستگاه ماهیان شده و سپس مشخصات مهم 48 گونه از ماهیان اقتصادی و نسبتا اقتصادی حوضه ایرانی دریای کاسپین (رودخانه ها، تالاب ها و سواحل دریا) به سادگی ارائه شده تا صیادان، سماکان و خریداران ماهی آنها را به آسانی و با کمی دقت شناسایی نمایند. در هر صفحه از گونه های ماهیان، نام فارسی و علمی، تصویر رنگی ماهی، خصوصیات مهم ظاهری و حداکثر و میانگین طول و وزن آورده شده است. در نهایت جدول وضعیت زیستی گونه ها طبق فهرست اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN) ارائه شده است تا برای گونه هایی که در معرض تهدید هستند (آسیب پذیر، در معرض انقراض و شدیدا در معرض انقراض) اقدامات مناسب توسط صیادان، ماهی فروشان و خریداران ماهی صورت گیرد و گامی در حفظ ذخایر ماهیان مورد نظر و استمرار صید آنها در سال ها و دهه های بعدی باشد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code