به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات ترفیع و ارتقاء اعضای هیات علمی موسسه، روز دوشنبه 20 اردیبهشت با تدریس خانم دکتر مریم فروزد، مسئول دبیرخانه هیات امنا و هیات ممیزه موسسه  برگزار شد.
در ابتدا دکتر بهمنی، رییس موسسه ضمن اهمیت دادن اعضای هیات علمی به امکان ارتباط علمی مشترک با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و مراکز تولیدی که می توانند به ارتقاء کمی و کیفی پروژه ها بینجامد اشاره کرد. ایشان در ادامه افزود: خوشبختانه تعداد بروندادهای بنیادی در سال گذشته کاهش و بروندادهای تجاری و فناورانه افزایش یافته است و در سال 1400 یکی از مهمترین وظایف موسسه و مراکز تحقیقاتی، این باید باشد که چگونه می توانیم فناوری های مرتبط را از طرح های تحقیقاتی استخراج نماییم و با توجه به نگاهی که برای آینده پژوهی موسسه وجود دارد حتما اتاق فکری در هر پژوهشکده و مرکز در سال جاری باید ایجاد شود؛ این اتاق فکر با محوریت اعضای هیات علمی و محققین غیر هیات علمی جلساتی داشته باشد و هر ماه گزارش برای معاون پژوهش و فناوری موسسه ارسال گردد.
دکتر بهمنی، ادامه داد: در حوزه بروندادها در چهارچوب سیاست های سازمان در قالب طرح های کلان موظف هستیم که طرح های ما، طرح های مشترک با سایر موسسات و پژوهشکده ها باشدکه امید است با هم افزایی و همگرایی و کمک و پشتیبانی بتوانیم به افتخاراتی برای کشور عزیزمان دست یابیم.
در پایان از زحمات دکتر شریف پور، نماینده اعضای محترم هیات علمی موسسسه و خام دکتر فروزد ، در ارتباط با بررسی پرونده همکاران تشکر کردند.
در ادامه دکتر شریف پور، ضمن تشکر از دکتر بهمنی، دکتر حافظیه و خانم دکتر فروزد، با اشاره به اینکه سال گذشته 21 جلسه کمیته منتخب داشتیم، گفت: در این جلسات پرونده های ترفیع و ارتقاء بررسی شد و در آیین نامه ها نیز اشکالاتی وجود دارد که باید در جلسات پیش رو در سازمان  مطرح و اصلاح گردد.
در ادامه، دستورالعمل های ترفیع سالیانه، حداقل امتیاز لازم برای دریافت ترفیع و چگونگی اخذ ترفیع، بندهای مربوط به امتیاز و شرایط ترفیع اعضای هیات علمی جدید، امتیازات مقالات، پروژه های تحقیقاتی، داوری ها، شرکت در کنفرانس ها و... اعطای پایه تشویقی، رکود علمی و دستورالعمل های ارتقاء توسط  خانم دکتر فروزد تدریس و به ابهامات و سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
گفتنی است دوره آموزشی فوق تا ساعات 13 امروز ادامه داشته و فردا با دوره آموزشی تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی برگزار خواهد شد و اعضای هیات علمی 12 مرکز و پژوهشکده در این دوره شرکت دارند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code