شنبه چهارم اردیبهشت  1400 

قدردانی از مهندس فایضی، در گردهمایی سراسری مدیران حراست واحدهای تابعه سازمان تات

طی مراسمی از مهندس محمدرضا فایضی مدیر حراست موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، به عنوان یکی از مدیران برتر در حوزه ارتقای عملکرد و تقویت واحدهای تحت مدیریت خود با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1130 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به نقل از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، گردهمایی سراسری مدیران حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با حضور دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان، مهندس طموراسی رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی، دکتر عبدی مدیرکل حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ، معاونان و کارشناسان حراست سازمان تات و سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبینار در سالن اندیشه برگزار شد.
دکتر بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تجدید میثاق و هم افزایی را از جمله اهداف برگزاری این جلسه برشمرد و افزود: مجموعه حراست یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مجموعه در سیستم ها است.
وی افزود: جایگاه و عملکرد حراست در کلمه آن نهفته است، نزدیکی به ارکان اصلی تصمیم گیر و مورد وثوق و حمایت بالاترین مقام سیستم، یک فرصت و مسئولیت سنگین را بر دوش حراست قرار داده است.
دکتر بازرگان تبیین و تحلیل اطلاعات در مورد افراد را مورد توجه قرار داد  افزود: شخصیت فرد تحلیل گر بسیار مهم است، چقدر آن فرد دور اندیش است، چقدر مصلحت نظام را مورد توجه قرار می دهد، چقدر تقوا و بینش دارد و این مسایل مهم است.
وی در ادامه به تشریح نحوه رفتار با دیگران پرداخت و تصریح کرد: در ادبیات دینی مومن را به  رفتار مهربان و عطوفت و هم به برخورد سخت به وقت مقتضی سفارش کرده اند، رفتار مهربانانه با انسان های خوب و برخورد با انسان های بد با شاخص های بد هر دو در تعالیم دینی وارد شده است.
دکتر بازرگان خودساختگی و تقوا را در مجموعه حراست بسیار مهم برشمرد و افزود: با توجه به نقش حراست در تصمیم گیری ها و حوزه نفوذ، خودساختگی درونی بسیار دارای اهمیت است.
ریس سازمان تحقیقات در ادامه سخنان خود در خصوص اهمیت و جایگاه حراست در سیستم ها پرداخت و حراست از آرمان ها و سرمایه ها را دو مسئولیت مهم حراست عنوان کرد.
وی ادامه داد: در نگاه به حراست نباید اشتباه کرد و صرفا وظایف را  به حراست از سرمایه ها و دارایی ها و امکانات یک مجموعه تنزل داد.
دکتر بازرگان با بیان اینکه سرمایه های انسانی رکن اساسی هر کشور است، تصریح کرد: افراد و ارکان مجموعه دارای تحصیلات عالیه هستند، کشور برای این افراد سرمایه گذاری کرده است تا در جایگاه کنونی قرار گیرند و این افراد را باید به عنوان سرمایه که انباشت اطلاعات، تجربه و علم دارند، نگریست.
وی بر حراست از اندیشمندان، دانشمندان و صاحبان اندیشه تاکید کرد و افزود: کشاورزی بر چهار رکن منابع، سرمایه، نیروی انسانی و دانش برپا است و این دانش دانشمندان است که به کمک  رفع نواقص پایه های دیگر می آید.
دکتر بازرگان با بیان اینکه کشور وسعت و تنوع مطلوبی دارد، تصریح کرد: شرایط کشور شرایط سختی است و با دشمنی ها و ایجاد محدپدیت ها و مشکلات ، نیاز به دانش اندیشمندان داریم.
وی همچنین در خصوص منابع انسانی، مهاجرت از روستا، سرمایه گذاری کم دولتی در بخش کشاورزی مطالبی بیان کرد.
دکتر بازرگان ادامه داد: مجموعه حراست، حراست از سرمایه ها و اندیشمندان را باید مورد توجه قرار دهد و با بهره وری سرمایه های انسانی، کشاورزی کشور رشد و ارتقا پیدا می کند.
وی با تاکید بر حراست از آرمان ها و ارزش ها، این امر را از وظایف مهم مجموعه حراست برشمرد و آرمان‌هایی از جمله شهادت‌طلبی، ایثار و بسیج توده های مردمی در رفع مشکلات کشور را از جمله مفاهیم عمیق و مورد توجه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و مجموعه حراست دانست.
دکتر بازرگان با بیان مطالبی پیرامون لزوم حفاظت از آرمان ها و سرمایه ها به عنوان وظیفه مهم حراست سازمان مسامحه کاری در این زمینه را قابل قبول دانست و عمل به وظایف خطیر این واحد را از جمله نقاط درخشان موفقیت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برشمرد.
مهندس طموراسی رئیس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال با نام "تولید پشتیبانی و مانع زدایی ها" بیان داشت: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با داشتن ظرفیت های علمی و کارشناسی می‌تواند در احصای موانع بخش کشاورزی و ارائه  راهکارهای مربوطه نقش بی بدیلی در وزارت جهادکشاورزی ایفای نقش نماید.
وی با بیان این مطلب که کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد بر ضرورت نظارت و رعایت اصول حراستی توسط مدیران تاکید کرد.
مهندس طموراسی همچنین از اداره کل حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص فراهم نمودن شرایط اجرایی و زمینه سازی اجرای برنامه‌های سال ۱۴۰۰ ابلاغی سازمان حراست کل کشور تقدیر و تشکر نمود.
دکتر عبدی مدیرکل حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با تبریک ماه مبارک رمضان و اشاره به شهادت سردار حجازی، این مجاهد پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران را سرمایه ملی نام برد و شهادت ایشان را تبریک و تسلیت گفت.
دکتر عبدی هدف از گردهمایی سراسری مدیران حراست توابع سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را تبیین سیاست‌های ابلاغی سازمان حراست کل کشور و وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با سرلوحه قرار دادن این سیاست‌ها بتوان در سال ۱۴۰۰ گام مهمی در تسهیل امور و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق شعار سال که از سوی  مقام معظم رهبری نامگذاری شده است  برداشت‌.
وی  با قدردانی از نیروهای حراست ستاد و مراکز تابعه حراست سازمان تحقیقات آموزش ک ترویج کشاورزی ، این عزیزان  را دارای ویژگی های شاخصی  از جمله تدین، رازداری، مقبولیت شرعی و عرفی ، پیشگام بودن در عرصه‌های مشارکت نظام، با بصیرت و مشاوری امین در خدمتگزاری دانست که نیروهای حراست را متولی ترویج فرهنگ شهادت نام برد که در عرصه مبارزه با جنگ نرم و خنثی کردن توطئه بیگانگان آماده جانفشانی هستند.
مدیرکل حراست سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی اعلام نمود با یاری خداوند و همدلی و همکاری مدیران و کارکنان حراست واحدهای تابعه و وابسته سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و با بهره مندی از رهنمودهای معاون محترم وزیر و رئیس سازمان همچون گذشته حراست نقش موثری در راستای محقق شدن شعار سال و دستیابی به اهداف عالی سازمان ایفا نماید.
در این مراسم از آقایان مهندس علی باجی مدیر حراست موسسه تحقیقات علوم باغبانی، مهندس اسدالله کتولی نژاد مدیر حراست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان، مهندس حسین علیپور مدیر حراست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، مهندس محمدرضا فایضی مدیر حراست موسسه تحقیقات علوم شیلاتی با اهدای لوح یادبود به عنوان مدیران برتر در حوزه ارتقای عملکرد و  تقویت واحدهای تحت مدیریت خود با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code