به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی، در چهارمین جلسه کارگروه پرورش ماهی در قفس، ضمن تبریک سال نو و نزدیک شدن به حلول ماه مبارک رمضان، گفت: باید در سال جاری با توان مضاعف و جدیت بیشتری اهداف تعیین شده را دنبال کنیم.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، با اشاره به اینکه طی سال های گذشته، بحث پرورش ماهی در قفس، یکی از مباحث مغفول مانده در پروژه های تحقیقاتی بوده است، افزود: لازم است در عین تسریع در کارها، فعالیت ها به سمت تحقیقات میدانی سوق یابد و برگزاری جلسات، تنها به منظور ارزیابی ها و پیگیری نتایج عملیاتی باشد. ضمن اینکه الزاما نتایج پژوهش ها به یک فناوری قابل ترویج برای بخش خصوصی تبدیل شود.
در ادامه، دکتر هوشمند، رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور-اهواز، طرح کلان تولید جمعیت های شناسنامه دار مولدین ماهی صبیتی، را ارائه داد که این طرح با حمایت معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری به مدت 5 سال در ایستگاه تحقیقات ماهیان دریایی بندر امام خمینی (ره) قابل اجراست.
سپس، حضار و شرکت کنندگانی که به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند، به طرح نظرات و ایده های خود پرداختند و پرسش ها و پیشنهادات خود را در ارتباط با طرح مذکور در میان گذاشتند.
در ادامه آقای دکتر مرتضوی رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ضمن ارائه گزارش پیشرفت همکاری ها با شرکت طرح توسعه نیکسا، برنامه های آتی برای تکثیر ماهی سوکلا و پیشبرد طرح کلان مولد سازی ماهی سوکلا را ارائه نمودند.
در نهایت، خانم دکتر نجارلشگری، رئیس مرکز تحقیقات ماهیان سردآبی کشور-تنکابن، در ارتباط با تکثیر، پرورش و آداپتاسیون ماهی آزاد دریای خزر، با هدف معرفی به قفس های پرورشی، گزارش کاملی را ارائه داد.
در این خصوص، دکتر بهمنی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح کلان SPF قزل آلا، تاکید کرد: با توجه به این موضوع، لازم است برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شود که پروژه مربوط به ماهی آزاد پس از اتمام فاز دوم SPF با جدیت دنبال شود. وی، تحقیقات در مورد ماهی آزاد را یکی از اولویت های مرکز تنکابن دانست و افزود: سیاست های مرکز تنکابن باید به گونه ای هدایت شود که طراحی های مربوط به SPF قزل آلا زیرساخت های مورد نیاز برای پژوهش های مربوط به ماهی آزاد را فراهم کند.
گفتنی است در این جلسه رییس موسسه، معاونین و رؤسای بخش های تحقیقاتی عضو کارگروه به صورت حضوری، و رؤسا و کارشناسان پژوهشکده های مربوطه به صورت وبیناری در جلسه شرکت نمودند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code