به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، این جلسه در تاریخ 26 اسفند 1399 و به دنبال اظهار تمایل برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه تحقیقات کشاورزی و خصوصاً موضوعات شیلاتی، با حضور آقایان دکتر تورج ولی نسب، مدیر کل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌ها بین‌المللی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر محمود حافظیه، معاون پژوهشی و فناوری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر احتشامی، سرپرست اداره روابط بین‌الملل موسسه و خانم تانیا کالوسه رودریگز، دبیر اول سفارت کوبا در ایران در محل سالن جلسات موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، تشکیل گردید.
دکتر ولی نسب، ضمن معرفی فعالیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسات تابعه و به طور مشخص، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، شرح مختصری از تاریخچه ارتباطات بین ایران و کوبا را در زمینه کشاورزی شرح داد و گفت: سازمان علاوه بر مسائل شیلاتی، در زمینه‌های دیگر کشاورزی نیز آماده همکاری دوجانبه با کشور کوبا می‌باشد.
خانم رودریگز هم ضمن شرح مختصری از تاریخچه مکاتبات انجام شده با موسسه، عنوان کرد: طی مکاتبات انجام شده، وزارت کشاورزی کوبا علاقه‌مند به استفاده از تجربیات ایران در زمینه پرورش ماهی در قفس در دریا و آب‌های داخلی می‌باشد و به همین منظور با آقای نلسون پرز، رئیس کمپانی توسعه تکنولوژی آبزی‌پروری در زمینه تحقیقات شیلاتی و نیز آقای رایدل بوروتو، رئیس مرکز تحقیقات شیلاتی کوبا به عنوان فوکال پوینت معرفی گردیدند.
در همین راستا مقرر گردید دکتر احتشامی، به عنوان نقطه تماس موسسه و خانم رودریگز به عنوان نقطه تماس طرف کوبایی، انجام فعالیت نمایند.
دکتر حافظیه، ضمن ابراز علاقه موسسه برای تقویت ارتباطات علمی بین دو کشور، دو موضوع پرورش آبزیان در قفس و واکسیناسیون ماهی را برای شروع همکاری‌های دوجانبه کشور مناسب تشخیص داد؛ اگرچه در زمینه‌های مناسب دیگر تحقیقات شیلاتی نیز می‌تواند در صورت لزوم همکاری دو جانبه انجام گیرد. در نهایت مقرر گردید موضوعات فوق، با حضور بخش‌های تخصصی موسسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به صورت مناسب همکاری‌های دوجانبه با کشور کوبا پیگیری گردد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code