سه شنبه چهاردهم بهمن 1399 

صنعت جلبک و هم افزایی فایکولب ها

جلسه وبیناری به منظور تعامل و هم افزایی آزمایشگاه های جلبک (فایکولب) و آینده پژوهی صنعت جلبک در موسسه برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 934 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، این جلسه با حضور دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری، خانم دکتر میربخش رئیس بخش زیست فناوری و نمایندگان حوزه جلبک در ستاد، مراکز و پژوهشکده ها برگزار شد.
در جلسه تعامل و هم افزایی آزمایشگاه های جلبک (فایکولب) و آینده پژوهی صنعت جلبک، 7 پژوهشکده و مرکزی که در این زمینه فعالیت دارند به ارائه گزارش پرداختند.
ساماندهی و فعال سازی فایکولب ها، جمع آوری سویه های ریزجلبک مورد نیاز، مشکلات موجود در توسعه فایکولب ها، درآمد اختصاصی از محل فایکولب ها و آینده پژوهی صنعت جلبک، از مهم ترین مواردی بود که در این جلسه از طرف نمایندگان مراکز و پژوهشکده ها عنوان شد.
شناسنامه دار کردن، خالص سازی، ایجاد و توسعه بانک ذخایر ریزجلبک های آب های شور و شیرین، کشت انبوه گونه های ریزجلبکی به دلیل برخورداری از ارزش غذایی در خوراک دام، طیور و آبزیان، تولید فرآورده های بیولوژیک با کاربرد دارویی و پزشکی، از جمله اهداف توسعه آزمایشگاه های کشت جلبک به شمار می رود. تحقیقات نشان می دهد، ریزجلبک ها منبع غنی از پروتئین، اسیدهای چرب، امگا3 و کاروتینوئیدها هستند.
گفتنی است در این جلسه، دکتر صیاد بورانی از پژوهشکده آبزی پروری آبهای داخلی-انزلی، دکتر مرتضوی از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان-بندرعباس، دکتر نکویی فرد از مرکز تحقیقات آرتمیای کشور-ارومیه، دکتر هوشمند از پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور-اهواز، دکتر نصرالله زاده از پژوهشکده اکولوژی دریای خزر-ساری، دکتر اژدری از مرکز تحقیقات شیلاتی آبهای دور-چابهار و دکتر دشتیان نسب از پژوهشکده میگوی کشور در این جلسه به صورت مجازی حضور داشته و نمایندگان این حوزه نظرات خود را در ارتباط با فایکولب ها و آینده صنعت جلبک، عنوان کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code