سه شنبه دوم دی 1399 

برگزاری یازدهمین کارگاه آموزشی

یازدهمین کارگاه آموزشی از سری کارگاه های برنامه ریزی شده به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، برگزار شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 864 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، یازدهمین کارگاه آموزشی از سری کارگاه های برنامه ریزی شده به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش با موضوع "روش های مطالعه کیفیت اسپرم در آبزیان " با تدریس دکتر "سید محمد هادی علوی"، استادیار دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران، 2 دی ماه 1399 از ساعت 15 الی 16:30 به صورت آنلاین برگزار شد. 
محوریت موضوع کارگاه بر روی سلول های جنسی نر به نام اسپرم بود که اشاره شد به اینکه در دنیا مصرف آبزیان روند افزایشی داشته و آبزی پروری از اهمیت بالایی در دنیا و همچنین کشور ما برخوردار است و یکی از موارد مهم در آبزی پروری، تولید مثل می باشد. در تولید مثل آنچه که اهمیت دارد نگهداری و ویژگی گامت و بحث مولدین است. در ادامه کارگاه، موضوعاتی از قبیل سیستم تولید مثلی، زیست شناسی گامت نر و ماده و بوم شناختی سیستم تولید مثل در طبیعت اعم از (فصل تولید مثل، ویژگی محیط، و...) تدریس شد. 
فاکتورهای موثر در کیفیت اسپرم از جمله  فشار اسمزی، قابلیت لقاح، ذخایر ATP، و... از موارد دیگری بود که در این کارگاه آموزشی به آن پرداخته شد.  
لازم به ذکر است محققین و اعضای هیات علمی از موسسات پژوهشی و دانشگاه ها و ستاد موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و مراکز تابعه از جمله یزد و یاسوج و پژوهشکده های اهواز و انزلی در این کارگاه حضور فعال داشتند و در پایان به  سوال های شرکت کنندگان در کارگاه پاسخ داده شد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code