به گزارش روابط عمومی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، نشستی  با حضور دکتر جوادی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ، دکتر بهمنی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ،دکتر حافظیه معاون پژوهش و فناوری موسسه، مهندس دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان ، جمعی از مدیران استانی، معاونین و مدیران پژوهشکده برگزارشد که در آن آخرین دستاوردها و برنامه های پژوهشی پژوهشکده مورد بررسی قرارگرفت.
دکتر مرتضوی، رییس پژوهشکده، با اعلام اینکه در سال جاری 35 طرح و پروژه تحقیقاتی در بخش های تخصصی پژوهشکده و ایستگاه شیلاتی تحقیقاتی نرمتنان خلیج فارس در حال انجام است، افزود: 18پروژه برونداد ترویجی، 4 پروژه بروند تجاری و 8 پروژه برونداد بنیادی دارند. ایشان ضمن اشاره به ضرورت توجه به برنامه های کلان و بالا دستی در تدوین پروژه ها اظهار داشت: طرح ها و پروژه های تحقیقاتی در زمینه های اقتصادی –اجتماعی ، تنوع زیستی ، تغییر اقلیم تعریف شده اند.
وی، مولدسازی ماهی سوکلا، ارزیابی ذخایر ماهیان کفزی، بررسی جامع اثرات آلاینده ها در سواحل و زیستگاه های آبزیان را از مهم ترین اولویت های پژوهشی سال جاری پژوهشکده عنوان کرد.
در ادامه مراسم دکتر جوادی به سخنرانی پرداخت وبه اصلاح دستورالعمل بررسی و تصویب طرح های تحقیقاتی اشاره کرد وگفت: در آیین نامه جدید، توجه ویژه ای به بروندادهای پروژه ها شده و رویکرد اصلی ارتقا وضعیت نوآوری در طرح های تحقیقاتی است و انتظار می رود فعالیت ها در ابعادی گسترده و از طریق تعریف و اجرای  طرح های کلان انجام شود.
ایشان به توسعه فعالیت های دانش بنیان و تجاری سازی یافته های پژوهشی به عنوان یک ضرورت اشاره و توصیه کرد که در این خصوص اقدامات جدی انجام گردد. وی همچنین از پژوهشکده درخواست کرد توصیه ها باید راهبردی بوده و راهکارهایی اجرایی برای حل مشکل بهره برداران ارایه دهیم.
در ادامه دکتر بهمنی رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور،  پژوهشکده را مجموعه ای کارآمد در سطح موسسه برشمرد که در سال های اخیر نقش بسزایی در اجرای برنامه های پژوهشی کاربردی داشته است ودرحال حاضر در تمامی موضوعات و محورهای مرتبط در حال فعالیت می باشد و برای پاسخگویی به نیازهای بهره بردران آمادگی لازم را دارد.
در ادامه مراسم، به پاس حمایت ها و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان در توسعه پژوهش های کاربردی شیلاتی، لوح تقدیر با امضای دکتر بهمنی به مهندس دریانورد،  اهدا و تلاش های بی شایبه نامبرده تقدیر شد. وی طی سخنان کوتاهی ضمن تشکر، خواستار هم افزایی دانشگاه ها و مراکزپژوهشی در جهت پاسخ به نیاز جامعه شد.
دکتر فتی، رییس پارک علم و فناوری استان هرمزگان، طی سخنانی اعلام آمادگی کرد در سال جاری 500 میلیون تومان اعتبار به طرح های دانش بنیان پژوهشکده اختصاص داده شود. همچنین دکتر دریایی، مدیرکل شیلات هرمزگان، ضمن اشاره به هماهنگی مطلوب بین اداره کل و پژوهشکده، یافته های پژوهشی را ملاک تصمیم گیری در اداره کل شیلات استان دانست.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code