به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، محققان عرصه شیلات و آبزیان، در حال حاضر بسته های مختلفی از دانش فنی بخش های گوناگون حوزه شیلات را در اختیار دارند که می تواند راهگشای تولید باشد. بحث های کلانی مانند پرورش ماهی در قفس، میگو، پرورش جلبک و آرتمیا در پساب ها و موضوعاتی از این دست، از جمله مواردی است که موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، می تواند در راستای اهداف تعیین شده توسط شرکت کشت و صنعت مکران، با این مجموعه همکاری کند.
دکتر بهمنی، در جلسه امضای تفاهمنامه با این شرکت، ضمن تاکید بر سرعت عملیاتی شدن همکاری ها، گفت: پتانسیل های غنی و بی نظیری در منطقه مکران وجود دارد که می توان در قالب قراردادهای مشترک در حوزه های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی بخش شیلات، از این پتانسیل ها بهره برد تا در نهایت آثار مثبت آن در سطح منطقه و حتی کشور، طنین انداز شود.
مهندس صفایی، مدیرعامل این شرکت نیز با بیان اینکه همکاری با موسسه برای شرکت کشت و صنعت مکران، یک ضرورت است، عنوان کرد: این شرکت، دو موضوع اصلی بخش شیلات را در منطقه مکران دنبال می کند؛ یکی پرورش ماهی در قفس و دیگری پرورش میگو. البته در کنار این دو، بحث پرورش آرتمیا در پساب ها و عمل آوری و فرآوری محصولات شیلاتی نیز از دیگر فعالیت های فرعی شرکت محسوب می شود که قرار است با همکاری محققان شیلات، آنها را پیش ببریم.
در پایان این جلسه تفاهمنامه مشترک بین دو مجموعه به امضا رسید.
گفتنی است، پیش از این نشست مشترکی با همین موضوع بین موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شرکت کشت و صنعت مکران در سالن جلسات موسسه برگزار شد و دو طرف با فعالیت های یکدیگر آشنا شدند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code