دوشنبه بیست و یکم مهر 1399 

بازديد رئیس موسسه از سايت ريز جلبكي پارسيان در شهرک فناوری فشتام و سايت پرورش ماهيان گرمابي شركت گيل آبزي خزر

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به اتفاق هیات همراه از سايت ريز جلبكي پارسيان در شهرک فناوری فشتام و سايت پرورش ماهيان گرمابي شركت گيل آبزي خزر در استان گيلان بازدید کرد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1065 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده آبزي پروري آبهاي داخلي كشور، دكتر بهمني رئیس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور به همراه رئيس پژوهشكده آبزي پروري آبهاي داخلي كشور و مشاور موسسه از سايت ريزجلبكي پارسيان واقع در مجموعه شهرک فناوری پارك علم و فناوري رشت، واقع در فشتام در تاريخ 20 مهر 1399 بازديد و در جريان روند كشت جلبك، توليد انبوه و توليد پودر جلبك قرار گرفت. مهندس دنيايي، مدير شركت ريز جلبكي پارسيان، به ارائه نظرات خود در راستاي عملكرد فعلي شركت و مشكلات موجود پرداخته و خواستار كمك و همكاري تحقيقات در انجام غني سازي منابع آبي كشور و اجراي پروژه هاي مشترك شد. لازم به ذكر است اين شركت از سال ١٣٨٤ با اخذ دانش فني كشت، خالص سازي و توليد انبوه جلبك از پژوهشكده آبزي پروري آبهاي داخلي كشور شروع به فعاليت نمود و در استان هاي گيلان، مازندران، زنجان و... به منظور تزريق ريز جلبك در مزارع پرورش ماهيان گرمابي و باروري آنها در حال فعاليت است. دكتر بهمني نيز به اهميت ريز جلبك ها در صنعت پرورش آبزیان و صنايع جانبي آن پرداخته و ضرورت فعاليت پژوهشكده و مراكز تحقيقاتي در توليد غذاي زنده را ابراز داشت و خواستار برگزاري نشست هاي تخصصي، همكاري هاي مشترك تحقيقاتي و ترويجي در اين خصوص شد.
در پایان مقرر شد پژوهشكده آبزي پروري در اين زمينه همكاري لازم با شركت ريز جلبكي پارسيان را در گستره توليد جلبك، بانك جلبك، تحقيقات كاربردي و ترويج در مزارع گرمابي كشور و لاروي كالچر داشته باشد. همچنین در ادامه از سايت پرورش ماهيان گرمابي شركت گيل آبزي خزر در استان گيلان بازدید به عمل آمد و پرورش متراكم ماهي كپور در سازه هاي غيرخاكي و راهكارهاي رفع موانع توليد مورد گفتگو قرار گرفت. در انتها مقرر شد پژوهشكده آبزي پروري همكاري لازم با اين شركت در خصوص بررسي هاي هيدرو شيمي، همكاري مشترك تحقيقاتي و ترويجي در خصوص بررسي عملكرد رشد گونه هاي خوش رشد در سازه هاي غيرخاكي داشته باشد. رئیس موسسه تحقيقات علوم شيلاتي كشور نیز رهنمودهاي لازم برای همكاري مشترك پژوهشكده و مراكز تحقيقاتي  با بهره برداران را ارائه نمود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code