شنبه بیست و نهم شهریور 1399 

بازدید پژوهشگران ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی از مرکز تکثیر میگو در قالب طرح یاوران تولید

به منظور اجرای طرح یاوران تولید، محققان ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی از مرکز تکثیر میگوی «روبیان گستر خوزستان» در چوئبده آبادان بازدید به عمل آوردند
اخبار مهم سایت | بازدید: 1000 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور_ اهواز، به منظور اجرای طرح یاوران تولید، مهندس نجف آبادی و دکتر طرفی موزان زاده، به ترتیب پژوهشگر ارشد و عضو هیات علمی ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام خمینی از مرکز تکثیر میگو «روبیان گستر خوزستان» به مدیریت آقای ابوالعباس در چوئبده آبادان بازدید به عمل آوردند.
با توجه به این که در این مرکز تعدادی پیش مولد ماهی باس دریایی آسیایی نگهداری می شود، این بازدید به منظور بررسی رسیدگی جنسی و تعیین جنسیت پیش مولدین صورت گرفت. شایان ذکر است، طرح مولدسازی ماهی باس دریایی آسیایی در ایستگاه تحقیقاتی ماهیان دریایی بندر امام وابسته به پژوهشکده به شکل کاملاً علمی و سیتماتیک از دو سال پیش آغاز شده است که هدف آن دستیابی به مولدین کارا و باکیفیت در جهت قطع وابستگی به واردات بچه ماهی از خارج از کشور می باشد.
همچنین از مزرعه پرورش ماهی باس دریایی «آبزیان صالح اروند» به مدیریت آقای خادم زاده بازدید شد. در این بازدید، پس از بررسی وضعیت استخرها، راهکارهای مدیریتی برای پاکسازی مکانیکی استخرها از گیاهان ماکروفیت و تغذیه ای شامل تغییر جیره غذایی و میزان غذادهی به منظور بهبود وضعیت رشد ارائه دادند. شایان ذکر است، که در این مزرعه پس از بروز بیماری لکه سفید در میگو، ماهی باس دریایی آسیایی به عنوان یک گونه مناسب پرورشی جایگزین پرورش میگو شده است. پژوهشکده در راستای طرح یاوران تولید برای حضور در عرصه و کمک به حل مشکلات پرورش دهندگان فعالیت گسترده ای دارد.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code