به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بازرگان در حاشیه دومین جلسه تشکیل کمیته ملی راهبردی تحقیق و توسعه واکسن آبزیان که در این سازمان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه محققان علوم شیلاتی کشور، گفت: اقداماتی که در تولید دانش فنی پرورش ماهی تیلاپیا توسط محققان علوم شیلاتی صورت گرفته، نمونه کاملی است که می‌توان از آن به عنوان طرحی در راستای تحقق شعار جهت تولید نام برد.
وی افزود: این طرح که با رعایت کامل اصول ایمنی زیستی در استان یزد به انجام رسیده بسیار می‌تواند در افزایش تولید ماهی تیلاپیا به صورت جهشی موثر باشد؛ به ویژه اینکه پرورش توام ماهی و گیاه و استفاده از پساب آن، بسیار جالب و قابل توجه است.
به گفته دکتر بازرگان، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در راستای تحقیقات وسیعی که در حوزه‌های مختلف آبزیان در مناطق مختلف کشور انجام داده، توانسته سهم قابل توجهی در اشتغال زایی به ویژه برای مناطق محروم داشته باشد که بسیار لذت بخش و غرور آفرین است.
وی در پایان تاکید کرد: تلاش محققان علوم شیلاتی، نشان از اهمیت این بخش و نیز لزوم توجه بیشتر مسئولان و سیاست گذاران در سطح کلان به حوزه مورد نظر است.
گفتنی است در خرداد ماه امسال، دکتر بازرگان به همراه دکتر خون میرزایی و دکتر بهمنی از دو طرح آکواپونیک و مولدسازی پنج سویه جدید تیلاپیا در مرکز ملی تحقیقات آبزیان آبهای شور در بافق یزد، رونمایی کردند.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code