سه شنبه بیست و هشتم مرداد 1399 

برگزاری جلسه مشترک با مسئولان شرکت هلدینگ آبزیان گستر وابسته به موسسه جهاد نصر

به منظور آغاز همکاری های مشترک، مسئولان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و شرکت هلدینگ آبزیان گستر وابسته به موسسه جهاد نصر، با یکدیگر دیدار کردند.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1403 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر حافظیه، معاون پژوهش و فناوری موسسه، در جلسه مشترک با مسئولان هلدینگ آبزیان گستر، ضمن معرفی پژوهشکده ها و مراکز موسسه، گزارشی از فعالیت های پژوهشی موسسه را ارائه کرد.
در ادامه مهندس ربیع زاده نیز با شرح مختصری از کار هلدینگ و شرکت زیرمجموعه، حاصل فعالیت های اقتصادی هلدینگ، در حوزه آبزی پروری را ارائه و با توجه به لزوم اشتغالزایی و ایجاد امنیت غذایی، همکاری بین دو مجموعه به ویژه در امر مولدسازی گونه های مختلف ماهیان دریایی را بسیار ضروری دانست.
مهندس اصغری، از دیگر مسئولان هلدینگ، با اشاره به استفاده از تجربیات و پژوهش های علمی و تحقیقاتی در پیشبرد فعالیت های شرکت، افزود: در تجربیات تولیدی شرکت، دانش فنی محققان علوم شیلاتی نه تنها جلوی خسارت های احتمالی را گرفت، بلکه منجر به رکورد تولید در شرایط مشابه مزارع پرورشی میگو در گمیشان شد.
وی تاکید کرد: با کمک محققان علوم شیلاتی در بحث تولید دانش و استفاده از به روزترین تکنولوژی های دنیا، روند تولید محصول، موفقیت آمیز خواهد بود.
دکتر شهیدیان نیز با اشاره به اهمیت پرورش ماهی در قفس در آب های شمال و جنوب کشور، گفت: در سال 91 پروژه های مختلفی در راستای محاسبات سازه ای برای قفس های دریایی تعریف، و در نهایت قالبی در این خصوص طراحی که به زودی رونمایی خواهد شد.
به گفته وی، اگرچه فعالیت های مختلفی در این زمینه انجام گرفته، اما لازم است که این پژوهش ها انسجام یافته و در مسیر درست هدایت شوند که در این مرحله کمک موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، می تواند بسیار موثر باشد.
در ادامه دکتر حسین زاده، دکتر سپهداری و دکتر شریفیان، در خصوص زمینه های گوناگون همکاری مشترک دو مجموعه نظرات خود را بیان کردند.
در پایان مقرر شد که آن هلدینگ نسبت به ارسال نیازهای تحقیقاتی خود به صورت مکتوب به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، اقدام تا با توجه به امکانات، تجهیزات و توانمندی های علمی موجود، در خصوص همکاری های مشترک، برنامه ریزی شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code