شنبه بیست و هشتم تیر 1399 

نشست وزیر جهاد کشاورزی با رئیس اتاق تعاون ایران / تولید بیش از 80 درصد محصولات شیلاتی در بخش تعاونی ها

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تعامل خوبی بین اتاق تعاون و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که از نظر کمی و کیفی باعث رشد تعاونی‌ها و بخش کشاورزی خواهد شد.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1052 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به نقل از اتاق تعاون ایران، کاظم خاوازی در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران و کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی این اتاق اظهار کرد: بخش کشاورزی از هر سرمایه‌ای برای توسعه این بخش استقبال می‌کند و از آنجایی که تعاونی‌ها از سرمایه‌های ما هستند، باید در تصمیم گیری‌های بخش کشاورزی دخیل باشند.
وی افزود: ما با تعامل بین اتاق تعاون و جهاد کشاورزی سعی کرده ایم تا این موضوع را عملیاتی کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر عدم موازی کاری در تعاونی‌ها تصریح کرد: هم راستا بودن و موازی کاری نکردن تعاونی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و یکسان سازی امکانات نباید منجر به کند شدن کارها شود و کمک های فعلی را هم ابتر کند.
وی ادامه داد: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا توسعه در بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.
خاوازی با تأکید بر واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی گفت: بسیاری از وظایف و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی و یا اختیارات تجمیع شده در یک تعاونی واحد را باید به مشورت گذاشته و در مجموع تعاونی های مرتبط توزیع کنیم تا به اهداف تعاونی‌ها و وزارت جهاد کشاورزی برسیم.
وی با تأکید بر لزوم همکاری معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی با رؤسای اتحادیه‌ها بیان داشت: لازم است تفاهم نامه‌ها در سطح معاونین این وزارتخانه با اتحادیه‌ها انجام شود تا معاونین بتوانند به مشکلات بخش ورود پیدا کرده و موانع و مشکلات را مرتفع سازند.
وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با موانع صادراتی نیز اذعان کرد: باید مسیرها و مشکلات بخش صادرات را پیدا کرده و موانع را در هیات دولت مطرح کنیم تا مجوزهای لازم به تصویب برسد.
وی با اشاره به تامین ارز برای واردات سبزی و صیفی و داروهای دامی خاطرنشان کرد: این موضوع را در جلسه هیات دولت مطرح و ضرورت تأمین سبزی و صیفی و داروهای دامی به سمع و نظر رئیس جمهور رسیده است، در نتیجه در دولت تصویب شد تا ارز مورد نیاز این بخش به سرعت تامین شده و مشکلات بخش مرتفع شود.
اهمیت نقش تعاون در حوزه کشاورزی
رئیس اتاق تعاون ایران در این نشست، فعالیت اتاق تعاون ایران را معرفی کرد و گفت: بخش تعاون دومین رکن اقتصاد است که در اصل ۴۴ قانون بر فعالیت آن در حوزه های مختلف تصریح شده است.
بهمن عبداللهی ادامه داد: تعاونی ها در تمام بخش های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، باغداری، دام و طیور و شیلات و آبزیان حضور فعال دارند. وی گفت: بیش از ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی در بخش تعاون است و در حوزه تولید مرغ ۳۵ درصد و در بخش ماهی و شیلات بالای ۸۰ درصد تولیدات در بخش تعاون انجام می شود.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code