جمعه بیست و هفنم تیر 1399 

دومین گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو در آب‌های استان بوشهر شنبه انجام می‌شود

رئیس پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر گفت: دومین گشت تحقیقاتی پژوهشکده میگو برای تعیین زمان آزاد سازی صید در محدوده آب‌های استان بوشهر شنبه (۲۸ تیر) انجام می‌شود.
اخبار مهم سایت | بازدید: 1073 مرتبه | 0 نظر
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عقیل دشتیان نسب بیان کرد: نخستین گشت تحقیقاتی میگو به منظور بررسی زمان آزاد سازی صید میگو چهارشنبه گذشته (۱۸ تیر) آغاز شد و شنبه (۲۸ تیر) دومین گشت تحقیقاتی عازم دریا می‌شود.
وی افزود: در گشت‌های تحقیقاتی وضعیت ذخایر از نظر اندازه و وزن بررسی و اطلاعات لازم برای تعیین زمان صید میگو به کمیته مدیریت صید ارائه می‌شود.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر با بیان اینکه تاقبل آزادسازی صید میگو سه گشت تحقیقاتی خواهیم داشت عنوان کرد: بهترین شرایط برای صید میگو زمانی است که ۷۰ درصد جمعیت میگو‌ها به اندازه ۱۲ سانتی‌متر که اندازه تجاری و از لحاظ اقتصادی مفید است رسیده باشند.
دشتیان نسب یادآور شد: در گشت تحقیقاتی اول، میگو‌ها به اندازه مورد نظر نرسیده بودند، اما امید داریم گله‌های جدیدی با اندازه مورد نظر شناسایی کنیم.
وی  با بیان اینکه در گشت‌های تحقیقاتی، زیست توده (بیومس) میگو‌ها هم مورد بررسی قرار می‌گیرد ادامه داد: در این گشت‌ها ۳۰ نقطه از شمال تا جنوب آب‌های استان بوشهر در لایه‌های عمقی مختلف شامل زیر ۱۰، ۱۰ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۳۰ متر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر گفت: این گشت‌ها سه تا چهار روز زمان می‌برد و پس از آن زمان آزاد‌سازی و مناطق صید مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه تنها ابزار صید میگو به صورت ترال است افزود: به دنبال راهی هستیم تا برای حفظ بستر دریا، در آینده به‌جای استفاده از ترال از ابزار دیگری برای صید میگو استفاده شود.
دشتیان نسب بیان کرد: در آب‌های استان بوشهر گونه‌های مختلف میگو چون، سفید یا سرتیز، گل باقله‌ای و خنجری وجود دارند که تجاری نیستند و تنها گونه تجاری و مرغوب که البته ۸۵ درصد میگو‌ها را شامل می‌شود گونه ببری سبز است.
وی خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شد.
برای مشاهده فیلم گزارش به لینک زیر مراجعه کنید: 
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code