به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، دکتر بهمنی با اشاره به بخشنامه ریاست جمهوری مبنی بر بررسی نهاده ها و کالاهای وارداتی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، گفت: مهمترین نهاده های وارداتی شیلاتی شامل تخم چشم زده ماهی قزل آلا، تولید مکمل در برخی ترکیبات غذای آبزیان، تجهیزات مورد نیاز در مکانیزاسیون، مولدین میگوی عاری از بیماری، برخی تجهیزات صنعت پرورش ماهی در قفس و ماهیان زینتی هستند و موارد دیگر توسط سازمان شیلات ایران و دامپزشکی باید اعلام شود.
وی، ادامه داد: اگرچه برخی تولیدات داخلی ممکن است از لحاظ کیفیت، مشابه نمونه های خارجی نباشد، اما با توجه به تحریم ها و مشکلات ناشی از قطع درآمدهای نفتی و به استناد سال رونق اقتصادی، نیازمند توجه جدی تر خواهد بود.
دکتر عبدالحی، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان، گفت: اگرچه این سیل خسارت قابل توجهی را به بخش کشاورزی وارد کرد، اما منطقه گواتر به عنوان قطب آبزی پروری استان، تا حدودی از این آسیب‌ها مصون ماند. 
وی این منطقه را دارای پتانسیل قابل توجهی برای رشد و توسعه دانست و از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور درخواست کرد تا پروژه پایش فعالیت های پرورش میگو در این سایت را تدوین و اجرا کند.
وی تاکید کرد: مطلوب است تحقیقات، در ارتباط با پایش و مانیتورینگ این منطقه فعال شود که در این رابطه شیلات استان نیز با موسسه، همکاری های لازم را خواهد داشت. 
دکتر عبدالحی، در خصوص هوشمندسازی فعالیت های آبزی پروری، پیشنهاد داد: نشستی با همکاری گروه های علمی و بخش خصوصی مرتبط برگزار شود، تا به روزترین اطلاعات بین بهره‌برداران، کارشناسان و محققان به اشتراک گذاشته شود. 
در این راستا دکتر حسین زاده، معاون ترویج و انتقال یافته های علمی موسسه ضمن استقبال از نشست مشترک، به دعوت موسسه از شرکت های مدعی هوشمندسازی در عرصه شیلات، اشاره کرد.
در ادامه کمیته علمی-فنی، یک پروپوزال تحقیقاتی و یک گزارش نهایی، مورد بررسی قرار گرفت.
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code