فعالیتهای کارگروه مدیریت دانش در معاونت ترویج
در راستای اجرای برنامه های نظام نوین ترویج در بخش مدیریت دانش، تقویت ارتباط علمی بین محققان و مروجان حائز اهمیت بوده و با استفاده از راهکارهای تشویقی محققان برای تولید محتواهای علمی و استفاده از فناور یهای نوین در کاهش فاصله بین محققان و مروجان به مکانیسم های اجرایی شدن برنامه های آموزشی باید پرداخته شود.
اهم فعالیتهای کارگروه مدیریت دانش در سازمان در این چند ماهه عبارتند از:
- برگزاری دوره های آموزشی
- انتشار نشریات ترویجی
- تولید محتوا: تولید دستورالعمل های موضوعی و محصولی متنوع از طرف سازمانها، موسسات ، بخشها و مراکز
- راه اندازی کتابخانه اینترنتی"تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی"
- بارگذاری رسانه های دیداری ترویج کشاورزی (فیلم و اسلاید ویژن) در"تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی"
- راه اندازی سامانه جامع مدیریت دانش
- تولید اپلیکیشنهای کشاورزی
- راه اندازی"سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت جامع داده های کشاورزی"
- راه اندازی سامانه تلفن گویا
- تدوین برنامه نظارت بر فعالیتهای مرتبط با مدیریت دانش
علاوه بر موضوع بارگذاری انواع رسانه ها، سایر اهداف مدنظر در"تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی"عبارتند از:
- راه اندازی سیستم مشارکت دانش ضمنی (کافه دانش) با همکاری سازمان فائو،
- تولید و انتشار اپلیکیشن های کشاورزی با همکاری محققان مؤسسات تحقیقاتی،
- راه اندازی سیستم های خبره، سیستم های تصمیم ساز و
- مشاوره و راه اندازی سامانه گروه های تخصصی تبادل دانش با هماهنگی کشاورزان خبره.