سه شنبه بیست و هشتم مهر 1394 

برگزاری جلسه سخنرانی علمی آقای مهندس کامیار غرا

جلسه سخنرانی علمی با موضوع" تحلیل عدم قطعیت ها و آنالیز ریسک و خطر پذیری" روز دوشنبه مورخ 1394/7/27 ساعت 14 الی 15 در محل سالن جلسات موسسه برگزار گردید.
مقالات | بازدید: 3130 مرتبه | 0 نظر
مدیریت ریسک، شاخه جدیدی از علم مدیریت است که در گستره متنوعی از انواع گرایش‎ها از جمله امور مالی و سرمایه گذاری، تجارت، بیمه، ایمنی، بهداشت و درمان، پروژه‎های صنعتی و عمرانی جایگاه خود را پیدا کرده است. از آنجایی که بین عدم قطعیت، سود و زیان رابطه مستقیمی وجود دارد، مدیریت عدم قطعیت‎ها توسط سازمان‎ها امری لازم و ضروری است.
وجود عدم قطعیت داخلی یا خارجی که ناشی از منابع متنوع فنی، مدیریتی یا تجاری است موجب پدید آمدن ریسک می‎گردد. اگر عدم قطعیتی وجود نمی‎داشت و آینده کاملاً قابل شناخت بود، ریسکی پدید نمی آمد. بطور مشابه اگر اهداف به جای ثابت بودن، انعطاف پذیر بود و قابل تغییر تلقی می‎گردید، ریسکی وجود نمی‎داشت. بعبارت دیگر ریسک را می‎توان عدم قطعیتی تعریف کرد که در صورت وقوع، یک یا چند هدف از اهداف پروژه را تحت تأثیر قرار دهد.
در اینجا در می‎یابیم که درک مدیریت ریسک مستلزم درک عواملی است که منجر بهریسکهای پروژه
می‎شود. اولین گام در مدیریت ریسک، شناسایی ریسک است. ریسک های شناسایی شده برای تجزیه و تحلیل و میزان احتمالریسک استفاده می شوند.
مرحله بعدی ارزیابی کمی و کیفی ریسک است که در برخی از پروژه‎های خاص و در شرایط ویژه کارایی دارد. در حقیقت نوع، اندازه و میزان دقت مورد نیاز در ارزیابی‎ها، وابسته به نوع پروژه و سایر عوامل مدیریتی است و باید در برنامه مدیریت ریسک گنجانده شود.
استفاده از ارزیابی احتمال خطر در طی سالهای اخیر بطور چشمگیری در ارتباط با ایمنی مواد غذایی بطور عمومی و در ارتباط با سلامتی فرآورده‎های شیلاتی بطور خاص، مورد استفاده قرار گرفته است.
آدرس پست الکترونیکی سخنران:onlykamyar@yahoo.com
انصراف از پاسخ به کاربر
 
نظرات کاربران پیرامون این مطلب
code